Sunday, Dec 10, 2017

صفحه نخست » میلیاردر چینی که از نیویورک برای سرنگونی حکومت چین تلاش می‌کند

chineseBillioner_small.jpgایران اینترنشنال - گوو ونگوی (Guo Wengui)، میلیاردر معروف چینی، از آپارتمان لوکس خود در منطقه منهتن نیویورک، برای سرنگونی حکومت پکن و تغییر ساختار حکومت در چین برنامه‌ریزی کرده است.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۱۸ آذرماه، در گزارشی می‌نویسد:

ونگوی که درحال به‌راه انداختن نوعی امکانات جدید رسانه‌ای، با هدف آوردن دموکراسی به پرجمعیت‌ترین کشور جهان است، یک ملاک ثروتمند و فراری از زادگاه خود است که از ماه آوریل (فروردین‌ماه) امسال، در نیویورک ساکن شده است. آپارتمان او در طبقه هجدهم یک ساختمان لوکس مشرف به پارک مرکزی شهر (سنترال پارک) است و همراه همسرش، در انتظار دریافت پناهندگی سیاسی از دولت آمریکا هستند.

ونگوی که در توئیتر حدود نیم‌میلیون دنبال‌کننده (فالوئر) دارد، می‌گوید: «من می‌خواهم تلاش کنم تا در چین حکومت قانون برقرار شود. من به‌دنبال دموکراسی و آزادی هستم و این‌ها اهداف واقعی من است. من به‌دنبال تغییر حکومت چین هستم».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ونگوی در ماه‌های اخیر، در فضای مجازی اسامی و مشخصات افراد پرقدرت و بانفوذ چین را که به فساد مالی آلوده‌اند، افشا می‌کرده است.

کمتر ثروتمند چینی وجود دارد که به‌دنبال مخالفت با حکومت آن کشور باشد؛ اما ونگوی که املاکش ازسوی دولت چین ضبط شده و دو برادرش از زمان فرار او از چین، زندانی شده‌اند، می‌گوید کارزاری که هم‌اکنون آغاز کرده، از ۲۸ سال پیش از این، در حال ساخته‌شدن بوده است.

ونگوی می‌گوید: «برادر کوچک من، در سال ۱۹۸۹، در جریان تظاهرات برای دموکراسی، در میدان تیان‌آن‌من کشته شد. او جلوی چشمان من کشته شد. من خودم هم ۲۲ماه در زندان بودم. من یک بودایی هستم و می‌خواهم با همه مهربان باشم. من قصد دارم رژیم حاکم بر چین را تغییر دهم».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy