Monday, Dec 18, 2017

صفحه نخست » یک احمدی‎نژادی دبیر کل هلال احمر شد

ahmar_12162017.jpgرویداد۲۴- جابجایی‌ها و انتصابات پر سر و صدا این بار به هلال احمر رسیده است. جایی که یک احمدی نژادی در دولتی که با حمایت اصلاح طلبان و اعتدال گرایان سر کار آمده است به به عنوان دبیر کل هلال احمر برگزیده شد.
علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر، محمود محمدی نسب، را طی حکمی به عنوان دبیرکل هلال احمر منصوب کرد.
پیوندی که چندی قبل از سوی روحانی به عنوان رئیس‌جمعیت هلا احمر انتخاب شده بود، امروز اما محمود محمدی نسب که از نزدیکان و یاران محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی محسوب می‌شود را به عنوان دبیرکل هلال احمر منصوب کرد تا این بار پیکان انتقادات نسبت به انتصاب مدیران با تفکرات خاص جناحی به سمت هلال احمر نشانه رود.
با روی کار آمدن حسن روحانی و با حمایت قاطع اصلاح طلبان، امید می‌رفت که جوانان و اصلاح‌طلبانی که 8 سال از حضور در عرصه سیاسی-مدیرتی کشور به کنار گذاشته شده‌ بودند، بار دیگر وارد میدان شوند و توانایی‌های خود را به منصه ظهور بگذارند.
اما پس از استقرار روحانی در ساختمان پاستور و انتخاب وزرا، معاونین و مدیران نهادها و سازمان‌های مختلف، گویی امید اصلاحات به یک باره فرو ریخت و نه تنها جوانان و مدیران شایسته اصلاح طلب به کار گرفته نشدند، بلکه یاران احمدی‌نژاد بیش از پیش توانستند به قولی سنگر را حفظ کنند و یا در پست‌‌هایشان باقی بمانند، یا ارتقا جایگاه داشته باشند.

محمود محمودی نسب از جمله این افراد است. او در دوران محمود احمدی نژاد و به سبب نزدیکی و رفاقت با ابوالحسن فقیه، رئیس اسبق هلال احمر که از مشاوران نزدیک اسفندیار رحیم مشایی و محمود احمدی نژاد بود، توانست جایگاه مناسب و درخوری را برای خود در هلال احمر کسب کند.
او همچنین در دولت نهم و دهم و با کمک احمدی‌نژادی‌ها به ویژه مشایی جایگاهی در عرصه رسانه نیز کسب کرده بود به طوری که او به همراه علی مزینانی از مدیران موسسه فرهنگی ارتباط پویا بود و مدیریت انتشار دو روزنامه «هفت صبح» و «تماشا» را برعهده داشتند.
محمدی نسب حتی در دوره ای مسوولیت بخش آگهی های روزنامه هفت صبح که در دولت قبل با حمایت اسفندیار رحیم مشایی منتشر می شد را برعهده داشت. بنابراین محمدی نسب اگر امروز به جایگاهی در هلال‎احمر رسیده است به لطف رفاقت با ابوالحسن فقیه و نزدیکی با اسفندیار رحیم مشایی است.
طبیعتا استفاده و به کارگیری جوانان و مدیران شایسته عموما باید به دور از جناح و دسته بندی‌‌های سیاسی باشد و بعید است کسی هم منکر این موضوع باشد.
اما این اتفاق باید در حالی رخ ‌دهد که با روی کار آمدن یک دولت جدید، نیروهای بعضا ناکارآمد قبلی همچنان در موقعیت سابق خود و حتی بالاتر نمانند چرا که اساسا سیاست‎های دولت همراهی و همخوانی ندارند. مدیران دولت روحانی گویی یادشان رفته است که جوانان اصلاح طلب همانند سال‌های گذشته به گوشه رینگ فرستاده شده‌اند و مدام در حال تماشای انتصاب یاران قالیباف و احمدی نژاد از سوی مدیران اصلاح‌طلب- اعتدالی، در پست‌های مختلف هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy