Sunday, Dec 24, 2017

صفحه نخست » ترامپ هزاران مهاجر را "ایدزی" خطاب کرده است

trump_12182017.jpgدویچه وله: نشریه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" از نشستی با حضور کارمندان ارشد کاخ سفید خبر داده که در آن دونالد ترامپ با لحنی برافروخته و توهین‌آمیز از گروهی از مهاجران به آمریکا سخن گفته است. کاخ سفید این مدعا را نادرست خوانده است.

بنا بر گزارشی از روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز"، دونالد ترامپ در ماه ژوئن ۲۰۱۷ (اوایل تابستان سال جاری) در نشستی با همکاران ارشد خود چنان از آمار بالای مهاجرت به آمریکا خشمگین بوده که درباره گروه‌های مشخصی از خارجی‌ها توهین‌آمیز سخن گفته است.

طبق این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا با حالتی برافروخته در حالی که یادداشتی مملو از اعداد و ارقام در دست داشته وارد دفتر کار خود شده است. او سپس خطاب به حاضران گفته که از ژانویه ۲۰۱۷ آن‌قدر خارجی ویزای ورود به آمریکا دریافت کرده‌اند که وعده انتخاباتی او مبنی بر محدودیت مهاجرت به آمریکا به سخره گرفته می‌شود.

به نوشته‌ی نیویورک‌تایمز، ترامپ به حاضران در دفتر کار رئیس جمهور در کاخ سفید (موسوم به "دفتر بیضی") گفته که دوستانش به او تلفن می‌زنند و می‌گویند که با متحقق‌نشدن این وعده شبیه احمق‌ها شده است.

او در ادامه آمار موجود در نوشته‌ای که در دست داشته را خوانده و با اشاره به مهاجران افغان، آمریکا را «مأمنی برای تروریست‌ها» خوانده است. ترامپ سپس گفته که ۱۵ هزار تن از هائیتی به آمریکا آمده‌اند و افزوده که آنها «همه به ایدز مبتلا هستند».

روزنامه نیویورک‌تایمز این گزارش را به نقل از یکی از حاضران در نشست و فرد دیگری که این سخنان را از یکی از حاضران شنیده، تنظیم کرده است. مطابق این گزارش، ترامپ درباره‌ی مهاجران نیجریه‌ای هم با لحنی زننده سخن گفته است. به گفته‌ی منابع نیویورک‌تایمز، ترامپ درباره مهاجران نیجریه‌ای گفته است، آنها اگر یک بار آمریکا را ببینند، دیگر "به کلبه‌های خود" در آفریقا بازنمی‌گردند.

سخنگوی کاخ سفید این‌که ترامپ چنین سخنانی گفته باشد را رد کرده است. سارا سندرز روز شنبه (۲۳ دسامبر/ ۲ دی - به وقت محلی) گفت که هم جان کلی وزیر وقت امنیت ملی، هم هربرت ریموند مک‌مستر مشاور امنیتی کاخ سفید، و هم رکس تیلرسون وزیر خارجه‌ی ایالات متحده، که در نشست یادشده حاضر بوده‌اند، درستی "این مدعاهای ناراحت‌کننده" را رد کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy