Wednesday, Dec 27, 2017

صفحه نخست » رئیس پلیس تهران: بدحجاب‌ها دیگر بازداشت نمی‌شوند

hejab.jpgبی بی سی ـ فرمانده پلیس تهران بزرگ گفته است که نیروی انتظامی دیگر کسانی را که "شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند" بازداشت نمی‌کند و برایشان پرونده تشکیل نمی‌دهد.

سرتیپ حسین رحیمی گفت که پلیس در چارچوب "اقدامات و نگاه‌های جدید خود" در جرایم غیر امنیتی از جمله در ارتباط با کسانی که به گفته او شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، رویکرد آموزشی و ایجابی در پیش می‌گیرد.

آقای رحیمی گفت که تا کنون حدود هشت هزار نفر در بیش از ۱۲۰ جلسه آموزشی پلیس شرکت کرده‌اند.

اصطلاح رعایت شئونات اسلامی در ایران عموما در ارتباط با حجاب و نحوه پوشش زنان به کار می‌رود.

از سال‌ها پیش با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی یا گشت ارشاد برخورد با "بدحجابی" شدت گرفت. در بسیاری از موارد، کسانی که از نظر مأموران نیروی انتظامی "پوشش نامناسب" دارند برای دادن تعهد یا تشکیل پرونده به بازداشتگاه فرستاده می‌شوند.

رئیس پلیس تهران گفته است که در حال حاضر پلیس علاوه بر تلاش برای ارتقای امنیت، به دنبال انجام اقدامات اجتماعی برای "اصلاح رفتار شهروندان و کاهش تخلفات و جرائم" است.

آقای رحیمی که از حدود پنج ماه پیش فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ را بر عهده گرفته، در سخنان امروز خود تاکید زیادی روی تغییر نگاه و رویکرد پلیس از برخورد به آموزش داشته است.

او گفت در ۹ ماه گذشته بیش از ۲۸۰ هزار نفر از میان اعضای خانواده‌ها، دانش آموزان، کارکنان دولت، اصناف و کسبه از این آموزش‌ها استفاده کرده‌اند.

سرتیپ رحیمی همچنین گفت که معاونت اجتماعی پلیس "ساز و کار اجتماعی شدن و زمینه ارتباط بیشتر با مردم را فراهم می‌کند".

هفته گذشته هم بعد از اعلام خبر راه‌اندازی گشت ویژه سپاه تهران که باعث نگرانی‌هایی درباره افزایش سخت‌گیری‌های اجتماعی شده بود، رئیس سازمان بسیج تأکید کرد که این گشت وارد "حریم خصوصی" افراد نخواهد شد و تنها تأمین امنیت را بر عهده خواهد داشت.

پیش از آن هم رئیس پلیس راهوار نیروی انتظامی گزارش‌های مربوط به "جریمه و ثبت تصویر رانندگان بدحجاب" از سوی دوربین‌های جاده‌ای را رد کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy