Saturday, Dec 30, 2017

صفحه نخست » وزیر کشور: قطعاً با عاملان خشونت، آسیب‌ به اموال عمومی و سلب امنیت مردم برخورد می‌شود

Rahmani_Fazli.jpgخبرگزاری فارس: وزیر کشور با بیان اینکه همه افرادی که در این روزها مسببین پشت صحنه هستند و از فضای مجازی سوء استفاده کرده و ترویج خشونت کردند کاملاً شناخته شده‌اند گفت: قطعاً با افرادی که مردم را به خشونت ترویج کردند برخورد می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در اولین جلسه پنجمین دوره شورای عالی استان‌ها که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، در مورد حوادث اتفاق افتاده در روزهای اخیر در برخی مناطق کشور گفت: فرصتی بود تا همه کسانی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران و مردم بغض و کینه دارند و توطئه می‌کنند و ثبات بین مردم را نمی‌پسندند یک بار دیگر کاملاً دستشان رو شود.

وی ادامه داد: مطالبه‌گری مردم چیز جدیدی نیست، همیشه مردم برای درخواست مطالباتشان مراجعاتی به مسئولین داشته‌اند، چه در مقابل دولت، مجلس، استانداری‌ها و در جاهای دیگر تجمعاتی بوده است و همیشه دولت، مجلس، قوه قضاییه و مسئولین بر این بودند که اینگونه مراجعات را به گونه‌ای پاسخ دهند که به محل تجمع و اعتراضات کشیده نشود.

رحمانی فضلی گفت: ما واقعاً وارث مؤسسات مالی و نظام‌های مالی بوده‌ایم که هیچکدام از آنها در این دولت اتفاق نیفتاده و همه آنها برای زمانی است که بدون حساب و کتاب و نظارت و کنترل و مدیریت ایجاد شده‌اند و متأسفانه مردم اعتماد کرده‌اند و اینها هم به دلیل مدیریت غلط به شرایطی رسیدند که مردم دچار مشکل شدند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد از مشکلات مالی این مؤسسات را حل کرده‌ایم، رقم بسیار بزرگی را به مردم پرداخت کرده‌ایم. حدود ۳ درصد اینها که بالای ۲۰۰ میلیون تومان دارند و رقم آن بسیار رقم اندکی است باقی مانده‌اند. این دولت ضمن اینکه این مؤسسات را ساماندهی می‌کند باید ناکارآمدی مدیریت‌های قبلی را پاسخ دهد.

رحمانی فضلی بیان داشت: دولت به جد برای رفع موانع تولید و اشتغال کار می‌کند، ما مسائلی مثل بانک‌ها، بازنشستگان، پدیده و میزان را داشته‌ایم و همه اینها حل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم حتماً حقشان را مطالبه کنند، اظهارداشت: آنهایی که این حق مردم را به گونه‌ای می‌خواهند مصادره کنند و به گونه‌ای با آن برخورد می‌کنند که نتیجه آن بی‌نظمی، بی‌قانونی، رعب، خشونت‌ورزی، آسیب‌رساندن به اموال عمومی و مردم باشد و به گونه‌ای باشد که چهره قانون‌مند و نظم‌مند و متعالی مردم ما را در عرصه بین‌المللی قانون شکن معرفی کند ما قطعاً نمی‌توانیم چنین مسائلی را تحمل کنیم.

رحمانی فضلی گفت: مردم ما همین ۸۰ میلیونی هستند که مستحکم نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن حامی هستند، کسانی که این روزها با سوء استفاده از فضای مجازی خشونت‌ورزی را ترویج کرده‌اند و آموزش نظام درگیری، آموزش ساخت سلاح‌ها و آموزش ساخت مواد منفجره و تحریک آنها را به مقابله با پلیس و مأمورین، آتش‌زدن منازل و محل کسب مردم را رواج دادند، قطعاً جزء مردم نیستند.

وزیر کشور ادامه داد: کسانی که از خویشتن‌داری، متانت، تدبیر و مدارای مقتدرانه پلیس و نیروهای امنیتی در این روزها سوء استفاده کردند قطعاً باید پاسخ این بی‌نظمی، بی‌قانونی و بی‌حرمتی را به مردم بدهند و قطعاً مردم از اینها نخواهند گذشت.

وی اضافه کرد: از دیروز اقشار مختلف با ما تماس گرفته‌اند که اگر شما اعلام کنید ما حاضریم در هر مکانی که شما بگویید حضور پیدا کنیم و نسبت به این حرکات که بسیار اقل هستند و در هیچکدام تعداد عددشان به ۱۰۰۰ نرسیده، حضور یابیم.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه مدارای ما به دلیل این است که ما به اقتدارمان باور داریم، خاطرنشان کرد: ما به هوشیاری و هوشمندی مردم ایمان داریم و می‌دانیم مردم صف خودشان را از کسانی که رعب را ترویج می‌کنند جدا خواهند کرد. ما تجربه‌های افراطی‌گری، بی‌نظمی و خشونت را در کشورهای دیگر داریم می‌بینیم، اگر می‌خواهیم مسائل معیشت، مطالبات، نیازها و درخواست‌های به حق مردم جامه عمل پوشیده شود راه‌های قانونی فراهم است.

وزیر کشور تصریح کرد: هیچ وقت در بی‌امنی، ناامنی، بی‌اعتمادی، بی‌نظمی و قانون‌گریزی این مسائل حل نمی‌شود و برای ما همه افرادی که در این روزها وارد چنین صحنه‌هایی شدند محرکین و مسببین پشت صحنه ارتباطات و مناسبات و کسانی که از فضای مجازی سوء استفاده کردند و ترویج خشونت کردند کاملاً شناخته شده هستند و حتماً به موقع برخوردهای لازم خواهد شد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: حلقه واسطه حقیقی، قانونی و به حق مردم برای پیگیری مشکلات آنها شوراها، نمایندگان مجلس و منتخبین آنها و قوه قضاییه هستند. ما نمی‌گذاریم به هیچ وجه جامعه ما دچار تزلزل و ناامنی شود.

وی خاطرنشان کرد: در این چند روز دیدید کسانی که ذره‌ای اعتقاد به مردم خودشان ندارند و در منطقه، منتخب مردم خودشان نیستند و کسانی که مشارکت مردم خودشان در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در نظام خودشان را نکرده‌اند ادعای حمایت از مردم ما را دارند.

رحمانی فضلی گفت: در رأس آنها رژیم اشغالگر صهیونیستی، کشورهای مرتجع منطقه و آمریکا است، چنان تصویرهایی را در ذهن معیوب خودشان ایجاد می‌کنند که انگار در ایران اتفاقی افتاده است که موجب خوشحالی آنها بشود، این مردم را نشناخته‌اند.

وی بیان داشت: قطعاً با مدارا همه امور در مسیر خودش خواهد بود و مصمم‌تر از همیشه باید مطالبات را پاسخ دهیم. این جلسه، جلسه‌ای است که شما به عنوان نمایندگان ۸۰ میلیون ایرانی در آن هستید. در مقابل مردم و خداوند متعال مسئول هستید و ما به مسئولیتمان و پاسخ‌گویی ایمان داریم.

رحمانی فضلی گفت: ما با هر ابزار مشروع و معقول و قانونی متعهد هستیم مطالبات مردم را پیگیری کنیم اما باید بدانیم خواسته‌های انباشته‌ شده و مطالبات با امکانات محدود باید دارای یک تعادلی با هم باشد، باید بهینه‌سازی کنیم و مردم را قانع کنیم و با آنها حرف بزنیم. هیچ راهی هم به جز مشارکت مردمی در حل مشکلات نداریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر نگاهی امروز در حکومت مبتنی بر این باشد که بی‌نیاز از مردم می‌توانیم اقتصاد مقاومتی، وحدت و انسجام یا امنیت پایدار را ایجاد کرد قطعاً دچار فقر تحلیل مناسب و برداشت غلط از جامعه است. کماکان ثقل امنیت ملی ما، منافع ما، پیشرفت ما، تولید ما، سیاست داخلی ما و همه مدیون مردم، قانون و در رأس آن رهبری معظم انقلاب است که مبتنی بر اراده مردم اداره کشور را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم قدر این ملت را بدانیم، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر و روستا بی‌شک مقتدرترین، پر تعدادترین و مؤثرترین نهاد حاکمیتی است که سطح ارتباط آنها با اقشار مختلف در موضوعات روزانه و مستمر ایفای نقش می‌کنند.

رحمانی فضلی گفت: نمایندگان مجلس نیز سطح ارتباطشان با مردم قطعاً مثل شورای اسلامی شهر و روستا نیست، با موضوعات جاری و روزانه مردم در این سطح برخورد و تماس ندارند. رئیس جمهور به عنوان فرد اول مسئولیت اجرایی کشور به صورت مستقیم و معتقد با مردم به صورت روزانه اینقدر ارتباط ندارد.

وزیر کشور بیان داشت: این سطح از ارتباط و تماس که شوراها با مردم دارند بی‌شک بهترین تحلیل، برداشت و دقیق‌ترین نیازهای مردم را باید در شوراها جست‌وجو کرد همچنین باید تلاش بر این باشد که شوراها به عنوان مظهر اراده ملی موفق شوند. موفقیت شوراها موفقیت مردم‌سالاری، دموکراسی و مدنیت اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی اظهارداشت: شما علاوه بر اینکه منتخب مردم هستید متعهد در مقابل منتخبین هم هستید و شما حلقه بلافصل و بی‌واسطه شوراها با حاکمیت و دولت هستید بنابراین موفقیت شما قطعاً می‌تواند تضمین خوبی برای موفقیت شوراهای شهر و روستا در سطح میانی و پایین باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: شرایط کشور به گونه‌ای است که پس از ۳۸ سال نظام جمهوری اسلامی مفتخر به پشتوانه مردم است و مردم در آن نقش تعیین کننده دارندو توانسته تجربه‌های بسیاری را در‌ای ۳۸ سال داشته باشد و با استفاده از این تجربه‌ها توانسته بر مشکلات و تهدیداتی که برای آن درست کرده و می‌کنند، به راحتی غلبه کند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه موقعیت کشور ما در مباحث ملی و منطقه‌ای موقعیت بسیار مطلوب و برتری است، خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم در حوزه اقتصادی در این ۴ سال در سطح ارقام کلان اقتصادی موفقیت‌های زیادی را داشته باشیم که بی‌شک نمایندگان مجلس، همه ارکان نظام و مردم سهم اصلی را در آن دارند. ما به تورم‌های ۴۶ و ۴۷ درصدی که ناشی از سیاست‌های غلط اقتصادی بوده توانستیم این رقم را به زیر ۱۰ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: ما توانسته‌ایم رکود اقتصادی را که ۵. ۸- بوده را به رشد‌های ۱۲ و ۱۳ درصد سال قبل و انشاالله امسال به ۵. ۶ حتماً خواهد رسید. ثبات در حوزه عمومی بازار و شاخص‌ها و مؤلفه‌های بازار از نتایج بسیار خوب شکوفایی اقتصادی است هرچند همه اینها نمی‌تواند آن خلاء‌ها، مطالبات و نیازهایی را که جامعه ما به دنبال برخی از ناکارآمدی‌ها به آن نرسیده را جبران کند اما مسیر و سرعت کار به گونه‌ای است که با تداوم آن قطعاً خواهیم توانست به مطالبات معقول مردم پاسخ دهیم.

رحمانی فضلی در مورد وضعیت سیاست داخلی کشور، بیان داشت: به لطف خداوند با ثباتی که در حوزه سیاست داخلی داریم و با انتخابات بسیار خوبی که در این چند دوره برگزار شد و با آزادی و نشاط و شوری که احزاب و گروه‌های سیاسی، شخصیت‌ها در حوزه اجتماعی و مشارکت بسیار قوی‌ای که همه اقشار، طبقات و اقلیت‌ها داشتند و در حوزه امنیت با استقرار کامل در دل منطقه‌ای که ناامنی بزرگترین ویژگی‌ آن است همه نشان است موفقیت جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور تصریح کرد: ما باید بدانیم این جامعه و موفقیت‌ها دشمن و تهدیدهایی دارد که ما باید آن تهدیدها و دشمن‌ها را بشناسیم و با آنها برخورد مناسب و مطلوب داشته باشیم. اگر می‌گوییم امنیت کامل برقرار است به معنای این نیست که تهدید نداریم، اگر می‌گوییم ثبات کامل در اقتصاد است به معنای این نیست که در حوزه اقتصاد مشکلات و مصائب نداریم. اگر هماهنگی و وحدت و انسجام در حوزه اجتماعی است به معنای آن نیست که این وحدت در حوزه اجتماعی نمی‌تواند دچار تلاطم شود.

وی اضافه کرد: ما باید مدام شرایط را رصد کنیم و مدام مواظب باشیم و همه ایمان و اعتقاد داشته باشیم که محور اصلی همه این توفیقات مردم هستند و ما تا زمانی که به کُر ملت و مردم وصل باشیم و تا زمانی که در جهت رضایتمندی و احترام به مردم حرکت کنیم و تا زمانی که ارزش‌ها و اعتقادات مردم را باور داشته باشیم و در اعتلای آن بکوشیم حتماً مردم کماکان حامی و پشتیبان حکومت و دولت خواهند بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy