وزارت کشور دولت حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور کشته شده است:

«علی عبدالله صالح و چند تن از همراهانش پس از آن کشته شدند که شبه‌نظامیان خود را به قتل مردم و راهزنی واداشتند و با کشورهای متجاوز همکاری کردند.»

رادیوی حوثی‌ها اعلام کرده که به زودی از طریق شبکه تلویزیونی انصارالله یمن تصاویری از جنازه رئیس جمهور پیشین یمن و رهبر حزب «کنگره عمومی خلق» به نمایش گذاشته می‌شود. شبکه الجزیره گزارش داده که در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌هایی از جنازه علی عبدالله صالح دست به دست می‌شود. در این فیلم می‌توان دید که گروهی از حوثی‌ها جنازه رئیس جمهور پیشین یمن را در میان پارچه گلداری قرار داده‌اند و «الحمدالله‌گویان» او را مقابل دوربین لرزانی به نمایش عموم درآورده‌اند.

حزب «کنگره عمومی خلق» (حزب صالح) به خبرگزاری رویترز گفته است که خبر کشته شدن علی عبدالله صالح صحت ندارد و او در حال فرماندهی یگان‌هایی از ارتش یمن علیه انصارالله است.

طرفداران علی عبدالله صالح از چند روز پیش تاکنون با شیعیان حوثی طرفدار ایران یا انصارالله درگیر شده‌اند. در این میان این درگیری‌ها به خارج از شهر صنعا نیز گسترش پیدا کرده است.

همزمان با این تحولات جنگنده‌های شکاری ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از شامگاه گذشته تا صبح دوشنبه اهدافی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا و وزارت کشور را بمباران کرده‌اند.