Monday, Jan 8, 2018

صفحه نخست » وزارت کشور: نمی‌توانیم آمار دقیق بازداشت‌شدگان را اعلام کنیم

vezarat_keshvar.jpgرادیو زمانه ـ سخنگوی وزارت کشور جمهوری اسلامی می‌گوید که اطلاعی از جان سپردن یکی از بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان اوین ندارد.

سه چهارم تجمع‌های اعتراضی در ایران از سوی سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری برگزار شده است.

سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۱۸ دی به خبرنگاران گفت که نمی‌تواند آمار دقیقی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر ارائه کند.

برپایه گزارش منابع خبری از آغاز اعتراض‌های سراسری در ایران بیش از ۲۰۰۰ نفر دستگیر شده‌اند. سامانی گفت که بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی « بسیاری از تجمع‌کنندگان انگیزه ضدامنیتی نداشتند، در اسرع وقت آزاد شدند».

سخنگوی وزارت کشور ریشه اعتراض‌ها را «صنفی» و «اقتصادی» خواند و در ادامه همانند دیگر مقام‌های دولتی مدعی شد که «معاندین نظام از این اعتراض‌ها سوء استفاده کردند».

او همچنین بیشتر شرکت کنندگان در تظاهرات دی امسال را افراد « دارای تحصیلات پائین‌تر از دیپلم» دانست و گفت که «دانشجویان کمی در این اعتراض‌ها حضور داشتند».

سخنگوی وزارت کشور در حالی از حضور کمرنگ دانشجویان در اعتراض‌ها خبر می‌دهد که شمار دانشجویان بازداشتی در یک هفته گذشته افزایش یافته است. محمود صادقی نماینده تهران از بازداشت ۹۰ دانشجو در روزهای گذشته خبر داده است.

افزایش اعتراض‌ها


سامانی گفت که «ابعاد این اعتراض‌ها در شورای عالی امنیت مورد بررسی قرار گرفته است».

به گفته سخنگوی وزارت کشور تجمعات اعتراضی در ایران «طی سال‌های گذشته ۳۰ درصد بیشتر شده است».

او گفت که سه چهارم این تجمعات «مربوط به سپرده‌گذاران موسسات مالی بوده است».

تجمع‌های اعتراضی سپرده‌گذران موسسه‌های مالی از دو سال قبل آغاز شد و همچنان ادامه دارد. سلمانی گفت دولت مشکل «۹۵ درصد از سپرده‌گذاران را حل کرده است».

برخلاف گفته مقام‌های دولتی مبنی بر حل مشکل سپرده‌گذران، بحران موسسه‌های مالی همچنان ادامه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy