Monday, Jan 15, 2018

صفحه نخست » تقدیر شاهرودی از "همکاری و هماهنگی دولت و پلیس آلمان"

shahroodi_011518.jpgدویچه وله - آیت‌الله شاهرودی می‌گوید به خاطر اختلاف نظر میان پزشکان معالجش در ایران به ناچار برای ادامه درمان به آلمان رفته است. شاهرودی گفته در هانوفر "نزد پزشکان خودمان" مثل دکتر سمیعی بوده است. سمیعی معالجه او را تکذیب می‌کند.

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی ۳ روز پس از پایان اقامت جنجالی‌اش در مرکز بین‌المللی علوم اعصاب در هانوفر در یک نشست خبری شرکت کرد و درباره سابقه بیماری خود و روند درمان آن توضیحاتی داد.

گفته می‌شود خروج شاهرودی از بیمارستان و ترک آلمان به علت افزایش اعتراض‌ها و طرح چند شکایت علیه او از جمله به اتهام نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت اندکی شتابزده انجام شده است.

رئیس کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پیشین قوه قضائیه با اشاره به اینکه یک سال است مبتلا به مشکلی در روده شده گفت: «بعد از مدت‌ها مشخص شد که غده در روده بزرگ است بنابراین به اطبا مراجعه کردم، البته دوستان اصرار می‌کردند که برای معالجه به خارج از کشور بروم که من قبول نکردم.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا شاهرودی می‌گوید پس از دو عمل جراحی در بیمارستان فوق تخصصی ساسان تهران دچار مشکل کلیه شده و به رغم اختلاف نظر پزشکان بار دیگر در همین بیمارستان جراحی شده است.

رئیس سابق قوه قضائیه گفت: «همین اختلاف نظرهای پزشکان موجب شد که هم بستگان و هم پزشکان اصرار کنند که معالجه را در خارج از کشور دنبال کنم که به همین دلیل مدارک پزشکی به خارج از کشور فرستاده شد البته این مدارک به مراکز درمانی که متخصصان ایرانی تاسیس کرده بودند ارائه شد و آنجا مطرح کردند با توجه به این اختلاف نظرها باید برای ادامه معالجه به خارج از کشور بروم.»

شایعه تومور مغزی شاهرودی

به این ترتیب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کلینیکی در هانوفر بستری شد که موسس آن پزشک مشهور ایرانی پروفسور مجید سمیعی است که یکی از شناخته‌شده‌ترین جراحان مغز و اعصاب جهان محسوب می‌شود.

ظاهرا درمان شاهرودی در مرکز بین‌المللی علوم اعصاب هانوفر از جمله دلایلی است که شماری از رسانه‌های آلمان نظیر نشریه "بیلد" و روزنامه "هانوفرشه آلگماینه" بیماری رئیس مجمع تشخیص مصلحت را "تومور مغزی" گزارش کردند.

به نظر می‌رسد که شاهرودی با توجه به انتشار چنین گمانه‌زنی‌هایی درباره بیماری و مداوایش در هانوفر گفته است: «بیمارستان دکتر سمیعی مخصوص عمل مغز و اعصاب است اما بخشی هم برای امراض داخلی دارد که آنها لطف کردند و من نزد پزشکان خودمان بودم.»

«نزد پزشکان خودمان مثل سمیعی بودیم»

شاهرودی با اشاره به این که در هانوفر پزشکان در بدن او عفونتی کشف کردند که در ایران کشف نشده بود گفت: «در آلمان گفتند اگر درمان در آنجا انجام نمی‌شد عفونت به خون می‌رسید و راه علاجی نبود. البته در آلمان هم ما نزد پزشکان خودمان مثل دکتر نجابت و سمیعی بودیم.»

پروفسور سمیعی از سال‌ها پیش روابط نزدیکی با مقامات ایران دارد و چنان که هفته‌نامه آلمانی "فوکوس" گزارش داده در حال احداث بیمارستانی در تهران است که وسعتی دو برابر بیمارستان او در هانوفر دارد.

با افزایش انتقادها به حضور شاهرودی در بیمارستان هانوفر، دفتر پروفسور سمیعی با انتشار بیانیه‌ای در اینستاگرام مدعی شد که او بیمار سمیعی "نبوده و نیست". دفتر این جراح ایرانی تا کنون درباره اظهارات صریح شاهرودی که خلاف این بیانیه را اعلام کرده توضیحی نداده است.

به گزارش ایسنا شاهرودی با "تقدیر از همکاری و هماهنگی دولت و پلیس آلمان در رابطه با تحرکات عناصر سلطنت‌طلب و معاند" گفته است: «پس از پایان سیر درمانی عفونت و برای رفع آثار داروهای آنتی بیوتیک که نیازمند طی دوره زمانی چند هفته‌ای بود، با نظر پزشکان برای ادامه این روند درمانی به کشور مراجعه کردیم.»

روز پنج‌شنبه (۲۱ دی/ ۱۱ ژانویه) در حالی که دادستانی آلمان اعلام کرده بود شکایت علیه هاشمی شاهرودی را بررسی می‌کند ستونی از خودروهای دارای پلاک دیپلماتیک با اسکورت پلیس آلمان شاهرودی را از بیمارستان هانوفر تا فرودگاه هامبورگ همراهی کردند تا از آنجا به تهران پرواز کند.

"سفر معمولی" با اطلاع دولت آلمان؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری روز یک‌شنبه سفر درمانی خود به هانوفر را "مختصر، غیررسمی، معمولی و بدون سر و صدا" توصیف کرده است.

این سفر پس از افشای خبر حضور هاشمی شاهرودی در هانوفر بسیار هم پر سر و صدا بود و با موج گسترده‌ای از حرکات اعتراضی در این شهر و برخی دیگر از شهرهای اروپایی روبرو شد و دست‌کم سه شکایت قضائی به دنبال داشت.

ناظران درباره "مختصر، غیررسمی و معمولی" بودن این سفر نیز تردیدهای جدی دارند و معتقدند چنین سفری نمی‌توانسته بدون آگاهی و موافقت دولت آلمان انجام شده باشد. تقدیر شاهرودی از دولت و پلیس آلمان که معترضان و منتقدان را از او دور نگه داشتند می‌تواند تائید همین مسئله تلقی شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy