Tuesday, Jan 23, 2018

صفحه نخست » با اجازه رهبری: برداشت ۲.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بودجه نظامی

rahbar_012318.jpgزیتون - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس خبر داد که با «اجازه» رهبر جمهوری اسلامی، چهار میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت خواهد شد. قرار است ۶۳ درصد از این مبلغ صرف فعالیت‌های نظامی جمهوری اسلامی در سال آینده شود.


اصغر یوسف‌نژاد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که از این مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار برای بنیه دفاعی و برای صداوسیما ۱۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.


بر اساس گفته او ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها،۲۰۰ میلیون دلار برای آب‌رسانی به روستاها،۲۵۰ میلیون دلار برای آبیاری تحت فشار و ۲۰۰ میلیون دلار برای آبخیزداری هزینه خواهد شد.


همچنین قرار است که برای بازسازی مناطق زلزله‌‌زده و سیل‌زده ۱۰۰ میلیون دلار، واکسینه پهلو و عفونت کودکان ۱۰۰ میلیون دلار و پروژه‌های استان سیستان‌وبلوچستان ۳۵۰ میلیون دلار اختصاص یابد.


مبلغی که برای برنامه‌های نظامی ایران برداشت شده، بیش از ۱۶ برابر مبلغی است که برای مقابله با ریزگردها اختصاص یافته است.


در حالی با «اجازه» آیت‌الله خامنه‌ای این مبلغ از صندوق توسعه ملی برداشته می‌شود که طبق اساس نامه آن جایی برای «اجازه» رهبری دیده نشده است.

بر اساس اساسنامه منتشر شده در وب سایت صندوق توسعه ملی

ترکیب اعضای هیأت امناء به شرح زیر است:


۱. ریٔیس جمهور (ریٔیس هیأت امناء)؛ ۲. ریٔیس سازمان برنامه و بودجه کشور (دبیر هیأت امناء)؛ ۳. وزیر امور اقتصادی و دارایٔی؛ ۴. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ ۵. وزیر نفت؛ ۶. ریٔیس کل بانک مرکزی جمهوری اس می ایران؛ ۷. ریٔیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عنوان عضو ناظر و بدون حق رأی؛ ۸. ریٔیس اتاق تعاون ایران به عنوان عضو ناظر و بدون حق رأی؛ ۱. دو نفر نماینده از کمیسیونهای اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اس می؛ ۱۱. دادستان کل کشور؛
تبصره دوم این ماده تاکید می‌کند که تصمیمات هیئت امنا با حداقل پنج رأی اتخاذ میگردد؛ تبصره ششم نیز تصریح می‌کند که بودجه ستاد صندوق به تصویب هیئت امنا می‌رسد.


صندوق توسعه ملی سال ۸۴ به عنوان جایگزین صندوق ذخیره ارزی تاسیس شد

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy