Monday, Jan 29, 2018

صفحه نخست » صدور ۹۵ فقره کیفرخواست برای متهمان اعتراضات سراسری اخیر

eterazat_11.jpgمیزان - ۲۵ جلسه شورای معاونان دادسرای تهران، روز شنبه، هفتم بهمن سال جاری با حضور معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران، سرپرستان دوایر نظارت و دادیاران تحقیق ناحیه ۱۴ دادسرا، به ریاست دکتر جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، برگزار شد. دادستان تهران اعلام کرد که تاکنون ۹۵ فقره کیفرخواست برای متهمان اعتراضات اخیر صادر شده است و ۱۰ نفر از دستگیرشدگان نیز هنوز در بازداشت به‌سر می‌برند. او با اشاره به «ادامه تحرکات در فضای مجازی» از دادسراها خواست تا به این موضوع توجه داشته باشند.
دادستان تهران با اعلام آمادگی دادسرا در ورود به موضوع ارز مطابق قانون، به بازداشت شش نفر در این زمینه در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: برای ما تفاوتی نمی‌کند که این دولت بر سر کار باشد یا دولت دیگری و همان‌گونه که در سال ۱۳۹۱ ورود کردیم، اکنون هم مطابق قانون اقدام خواهیم کرد.
او اعلام کرد در بخش صنعت برق، متهمی از طریق ایجاد ارتباط با سیستم اطلاعاتی بیگانه و برقراری حداقل ۱۴ ملاقات با افسران اطلاعاتی موساد، بسیاری از اطلاعات مربوط به صنعت برق و هسته‌ای کشور را در قبال دریافت ۱۴۰ هزار یورو در اختیار آنان گذاشته و نتیجه اینکه، اطلاعات کشور با ثمن بخس در اختیار سرویس‌های بیگانه قرار گرفته است. این فرد به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.
دادستان تهران مبارزه با فساد را از سیاست‌های اصلی دستگاه قضائی اعلام کرد و با نفی فساد سیستماتیک افزود: معتقدیم در جمهوری اسلامی که ماهیت ضدفساد دارد، فساد سیستماتیک وجود ندارد. اگرچه جلوه‌هایی از فساد مانند زخم‌هایی که مگس‌ها روی آن می‌نشینند مشاهده می‌شود، اما فساد سیستماتیک نیست و به‌هر‌حال این زخم‌ها باید برطرف شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy