Thursday, Feb 1, 2018

صفحه نخست » استاد علوم اسلامی دانشگاه آکسفورد به اتهام تجاوز به دو زن در پاریس بازداشت شد

oxfordIslamicProf_020118.jpgرادیو فردا، گزارش ها حاکی است که طارق رمضان، استاد برجسته علوم اسلامی دانشگاه اکسفورد، به اتهام تجاوز به دو زن در پاریس بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع قضایی گفته است، به دنبال شکایت دو زن در فرانسه از طارق رمضان، وی برای بازجویی توسط پلیس فرانسه بازداشت شده است.

این منبع قضایی تصریح کرده است، پلیس قضایی پاریس برای بازجویی طارق رمضان را احضار کرده بود و بازداشت او بخشی از روند قضایی برای تحقیقات در خصوص شکایت و اتهامات مطرح شده است.

طبق این گزارش پلیس می تواند این استاد علوم اسلامی را برای ۴۸ ساعت در بازداشت نگهدارد، ولی پس از این مدت آزاد خواهد شد.

طارق رمضان که شهروند سوئیس و از متفکران برجسته علوم اسلامی در غرب محسوب می‌شود تمامی این اتهامات را رد کرده و گفته است، این ادعاها بخشی از کارزار مخالفانش برای تخریب وجهه اوست.

دانشگاه آکسفورد ۱۶ آبان اعلام کرد پس از مطرح شدن اتهام تجاوز و آزار جنسی علیه طارق رمضان، او تصمیم گرفته است مدتی از دانشگاه مرخصی بگیرد.

دو زنی که ادعا می کنند آقای رمضان به آنها تجاوز کرده است می‌گویند برای دریافت راهنمایی‌های مذهبی به او مراجعه کرده بودند.

هندا آیاری، یک فعال فمینیست مسلمان، پیشتر به روزنامه لا پاریزین فرانسه گفته بود: «هنگامی که در سال ۲۰۱۲ در اتاق هتلی در شهر پاریس به من حمله کرد احساس کردم که کشته خواهم شد».

زن دوم که معلول است و هویت او برملا نشده، نیز گفته بود، آقای رمضان در سال ۲۰۰۹ در هتلی در شهر لیون فرانسه بارها به او تجاوز کرد و او را کتک زد.

یک منبع قضایی پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفته بود، دادستانی به طور همزمان مشغول تحقیق در مورد هر دو مورد از اتهام تجاوز است و علاوه بر این آزار و حمله جنسی، اعمال خشونت و تهدید به مرگ را نیز بررسی خواهد کرد.

وکلای طارق رمضان در مقابل می‌گویند باید تحقیقات گسترده ای صورت بگیرد که ثابت کند این دو زن با یکدیگر تبانی نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستانی پاریس از چند ماه پیش و با شکایت خانم هندا آیاری تحقیق در مورد این پرونده را آغاز کرد. در مقابل طارق رمضان نیز به اتهام افترا علیه هندا آیاری شکایتی به دادگاه تسلیم کرده است.

طارق رمضان، پژوهشگر و استاد علوم اسلامی نوه حسن بنا، متفکر و فعال اسلام‌گرای مصری است که بنیانگذار اخوان المسلمین تلقی می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy