Monday, Feb 5, 2018

صفحه نخست » محمدجواد حق‌شناس: نمره جریان اصلاح‌طلبی نمره قابل قبولی است

MohammadJavad_Haghshenas.jpgاعتماد ـ محمدجواد حق‌شناس ـ وقتی می‌خواهیم درباره جریان اصلاحات سخن گفته و اظهارنظر کنیم، باید متوجه باشیم جریان اصلاحات یکی از جریان‌های اصلی و ریشه‌دار عرصه سیاست کشور است. اگر به این جمع‌بندی رسیدیم که این جریان در مجموع از حال و روزگار خوبی برخوردار نیست، باید نتیجه آن را بپذیریم. نتیجه این پذیرش این نیست که جریان رقیب از این وضعیت برای بهبود شرایط خود بهره‌برداری کند بلکه ممکن است آثار و تبعات آن به گونه‌ای باشد که به این راحتی نتوان درباره آن سخن گفت.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید


نکته دوم آن است که ما باید بپذیریم وضعیت جریان‌های سیاسی کشور اثر مستقیم بر وضعیت کلان کشور دارند و اگر حال جریانات خوب باشد، در نتیجه حال کشور خوب خواهد بود. این موضوع کمک می‌کند که مردم در انتظار خود از جریانات سیاسی درست عمل کرده و تعریف دقیقی از آن برای خود و جامعه خود ترسیم کنند.

در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم. چهل سال با تمام فراز و نشیب‌ها، سختی و مشقت و خوشحالی‌ها از انقلاب گذشته و به این جا رسیده است، در موقعیتی هستیم که باید با دقت بیشتر و نگاهی مبتنی بر آسیب‌شناسی و شناخت واقعیات گام‌برداریم و ببینیم که ما در کشور در این ۴۰ سال چه کردیم؟ با مردم، جوانان و انقلاب چه کردیم؟

اگر بخواهم به عنوان یک اصلاح‌طلب به این موضوع نگاه کنم، جریان اصلاح‌طلبی یک واقعیت جدی و غیرقابل انکار در کشور است. نمره این جریان تا به امروز در برابر جریان رقیب، نمره قابل قبولی است. هرچند نباید از کاستی‌ها چشم‌پوشی کرد، اما این جریان با درس گرفتن از اتفاقات گذشته باید در مسیری قرار گیرد که به کشور لطمه وارد نشود، کمااین که این اتفاق رخ داده و جریان اصلاح‌طلب در این باره کارنامه قابل قبولی دارد.

آینده کشور و جریان اصلاح‌طلب ایجاب می‌کند این جریان سیاسی به عنوان یک جریان تاثیرگذار بتواند در فضای گفتمانی کشور همچنان پر اثر نقش آفرینی کند. با توجه به سوابق مدیریتی جریان اصلاح‌طلب، امیدوار هستم حاکمیت سیاسی کشور در نوع رفتاری که با جریان اصلاح‌طلب داشته که به‌شدت پر اشتباه بوده تجدید نظر کرده و فضایی را فراهم کند که با افزایش مشارکت‌های سیاسی، این جریان بتواند با اتکا به رایی که با پشتوانه مردم دارد، وارد عرصه عمل و خدمت شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy