Thursday, Feb 8, 2018

صفحه نخست » احتمال بارش باران اسیدی در تهران

acidRain_020818.jpgایران اینترنشنال، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی ایران، امروز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ماه از احتمال بارش باران اسیدی در کلانشهرهای تهران، قم و تبریز خبر داد.

او ضمن اعلام این خبر به شهروندان هشدار داد:« با وجود احتمال باران اسیدی در این سه شهر، مردم در زمان بارندگی نباید در زیر باران بدون هر مانع یا چتر توقف داشته باشند و باید نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.»
به گزارش تسنیم، بر اساس گفته‌های این کارشناس، اگر چه بارش‌های خفیف باران تا حدودی ازغلظت آلاینده‌ها در کلانشهرهای صنعتی و تهران می‌کاهد، اما کیفیت هوا به طور کامل سالم نخواهد شد و وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم باقی می‌ماند.

عدم وزش باد و خفیف بودن بارندگی‌ها در کلانشهرها از سوی این کارشناس از دلایل بهبود نیافتن کامل کیفیت هوا عنوان شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

  • تهران آلوده ترین شهر ایران

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، روز چهار شنبه ۱۸ بهمن، تهران را به‌عنوان آلوده ترین شهر ایران معرفی کرد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی این مرکز، شاخص آلودگی هوای تهران به عدد ۱۷۵ یعنی وضعیت قرمز و شرایط اضطراری رسیده است و پس از آن کرج با شاخص ۱۵۸، اهواز با شاخص ۱۴۹، قم با شاخص ۱۳۶ و قزوین با شاخص ۱۰۹ به ترتیب به‌عنوان آلوده‌ترین نقاط کشور معرفی شدند.

شرایط کیفیت هوا در تهران و چند کلانشهر دیگر در طی روزهای گذشته به دفعات در شرایط ناسالم و وضعیت قرمز قرار گرفت.

مدارس در شهرهای آلوده در طی چند روز متوالی تعطیل اعلام شد و ساعات کاری برخی ادارات نیز کاهش یافت.

سازمان هوا‌شناسی و وزارت بهداشت از مردم خواستند که درچنین شرایطی بیشتردر خانه بمانند و یا در صورت خروج ازمنزل از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

  • انتقاد دادستانی از مسوولان

روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه، معاون دادستان کل کشور، انگشت انتقادش را به سمت برخی مسئولان و وزارت‌خانه‌ها به‌ خصوص وزارت نفت نشانه گرفت و خطاب به آنها گفت: «باید از مسؤولان این وزارت‌خانه سؤال کرد که چرا در این رابطه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند».

به گفته‌ی محمد جواد حشمتی و بر اساس نظر کارشناسان در حوزه‌های استاندارد و محیط زیست، نزدیک‌ به ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها به دلیل استفاده از بنزین، گازوئیل و گاز مایع غیراستاندارد است.

  • مرگ سالانه هزاران نفر بر اثر آلودگی هوا

عباس شاهسونی، سرپرست گروه «سلامت هوا» در مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، شاخص هوای تهران را بسیار ناسالم اعلام کرد و به مسئولان و مردم هشدار داد که در صورت پایداری آلودگی هوا «ابتلا به بیماری سرطان قطعی است».

وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دی ماه سال جاری از میزان مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا خبر داده و گفته بود: « براساس آمار به‌دست آمده، هرسال نزدیک‌ به ۱۷هزار نفر، در اثر آلودگی هوا در ایران، جان خود را از دست می‌دهند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy