Saturday, Feb 10, 2018

صفحه نخست » جنگنده اسرائیل در جریان حمله به «اهداف ایرانی» در سوریه سقوط کرد

021018_top.jpgارتش اسرائیل گفته است امروز شنبه دهم فوریه یک پهپاد ایرانی را که از خاک سوریه وارد اسرائیل شده بود رهگیری و نابود کرده است.

بی بی سی، ارتش اسرائیل گفته است در واکنش، به آنچه اهداف ایران در خاک سوریه خوانده حمله کرده است. ارتش این کشور مدعی شده مرکز کنترل و هدایت پهپاد ایران در سوریه را نابود کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند ارتش سوریه با موشک‌های سطح به هوا به حملات هوایی اسرائیل پاسخ داده است.

یک فروند جنگنده اف- شانزده اسرائیل در شمال این کشور سقوط کرده اما دو خلبان آن زنده هستند. موشک‌های سوریه باعث سقوط این جنگنده شده‌اند.

تلویزیون سوریه گفته است توانسته است حملات اسرائیل را "دفع" کند و بیش از یک جنگنده اسرائیلی را هدف قرار داده است اما سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است تنها یک جنگنده هدف قرار گرفته است.

صدای آژیر خطر در مناطقی در بلندی‌های جولان و شمال اسرائیل از جمله در بیت‌شئان شنیده شده است.

ساکنان این مناطق گفته‌اند صدای انفجارهایی را در این منطقه نزدیک به مرز اردن و سوریه شنیده‌اند.

همچنین گزارش شده درگیری‌های در بلندی جولان میان نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مخالف بشار اسد در جریان است.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته پهپاد مورد اشاره ساعت چهار و نیم صبح به وقت محلی وارد اسرائیل شد که به دنبال آن صدای آژیر خطر در بیت‌شئان شنیده شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

ارتش اسرائیل گفته است بقایای پهپاد در دست آنها است.

سخنگوی ارتش اسرائیل، ورود این پهپاد به اسرائیل را "حمله جدی ایرانی‌ها به خاک اسرائیل" دانسته و گفته است هر کسی که مسئول این رویداد است، هزینه‌اش را پرداخت خواهد کرد.

او گفته است "ایران (با این کار) منطقه را وارد وضعیتی می‌کند که نمی‌داند چگونه پایان می‌یابد."

حمله مجدد اسرائیل به سوریه پس از سقوط جنگنده اسرائیلی

یورونیوز - تنها چند ساعت پس از حمله هوایی اسرائیل به مواضعی در داخل خاک سوریه بار دیگر آژیرهای هشدار در بلندی های جولان به صدا در آمدند. ارتش اسرائیل با تائید این موضوع از عملیات گسترده خود علیه مواضع ایران در خاک سوریه خبر داده است. جنگنده های اسرائیل در این عملیات ۱۲ نقطه از جمله فرودگاه نظامی تیفور و پایگاه گارد جمهوری در حومه دمشق را بمباران کردند.

در تازه ترین واکنش سفیر اسرائیل در مسکو خواستار خروج فوری نیروهای وابسته به ایران از جنوب سوریه شده است. با این حال تل آویو گفته بدنبال ایجاد تنش در منطقه نیست.

این در حالی است که به گزارش تلویزیون دولتی سوریه صدای چند انفجار در حومه دمشق شنیده شده است. تلویزیون دولتی سوریه از دریافت گزارشهایی مبنی بر «تهاجم مجدد اسرائیل» خبر داده است. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه دفاع هوایی این کشور به «تهاجم جدید اسرائیل» واکنش نشان داده است.

حادثه روز شنبه یکی از جدی ترین تنش های نظامی بین اسرائیل و سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy