Saturday, Feb 10, 2018

صفحه نخست » رهبر کُره‌ شمالی رئیس‌جمهوری کُره‌ جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت کرد

koreas_021018.jpgرادیوفرانسه، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی رسماً برای سفر به این کشور دعوت کرده است. این دعوت در جریان نشست ۳ ساعته و میهمانی نهار روز شنبه ۱۰ فوریه/۲۱ بهمن در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی موسوم به «خانه آبی» صورت گرفته است. خواهر و مرد شماره دو کره شمالی امروز در دیدار خود با «مون جائه این» ، رئیس جمهوری کره جنوبی نامه دعوت رسمی رهبر کره شمالی را به رئیس جمهوری کره جنوبی تسلیم کردند.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواستار دیدار با رئیس جمهوری کره جنوبی در کوتاه ترین زمان ممکن در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی شده است.

خبر گزاری فرانسه گزارش می دهد که خواهر رهبر کره شمالی« کیم یو جونگ» امروز نامه شخصی برادرش را به رئیس جمهوری کره جنوبی تحویل داد. در این نامه «کیم جونگ اون» خواستار بهبود بخشیدن به روابط فیمابین دو کُره شده است و برای گفتگو ها در این زمینه رئیس جمهوری کره جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت کرده است.

خبر گزاری فرانسه می گوید که این دیدار، سومین نشست بین رهبران دو کُره خواهد بود. پیش تر در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ «کیم جونگ ایل» رهبر وقت کره شمالی و پدر «کیم جونگ اون»، رهبر کنونی کره شمالی با روُسای جمهوری وقت کره جنوبی، در پیونگ یانگ دیدار و گفتگو کرده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بر خی از ناظران دعوت رهبر کره شمالی از رئیس جمهوری کره جنوبی را اقدامی در جهت گرم شدن تدریجی روابط دو کُره توصیف کرده اند.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبیامروز گفته است: «مون جائه این»، رئیس جمهوری کُره جنوبی که از دیرباز طرفدار پر و پا قرص گفتگو ها میان دو کُره است، به این دعوت پاسخ سریع نداده است. او گفته در انتظار ایجاد بهترین شرایط و فرصت برای این دیدار خواهد بود. رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین از کره شمالی خواسته در راه ایجاد کانال های گفتگو با آمریکا به طور سریع تلاش کند.

خبر گزاری فرانسه گزارش می دهد که آمریکا بر کره شمالی فشار می آورد که هر گونه گفتگو میان آمریکا و این کشور باید پس از اعلام آمادگی کره شمالی در برچیدن تأسیسات اتمی کره شمالی صورت بگیرد.

در همین حال، برخی از منابع خبری تلاش های بسیار زیاد رئیس جمهوری کره جنوبی در جهت ایجاد گفتگوهای صلح میان دو کره را ناشی از وایستگی ها خاص خانوادگی او به کره شمالی توصبف کرده اند. در این راستا، به نوشته سی ان ان، «مون جائه این» ، رئیس جمهوری کره جنوبی فرزند یکی از شهروندان پناهنده کره شمالی است.

رسانه های آمریکایی با نگرانی به نزدیکی رابطه دو کُره پرداخته اند. اکثریت آنها تلاش پیونگ یانگ را تلاش های تبلیغاتی توصیف کرده اند که به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای توسعه برنامه های موشکی و هسته ای این کشور انجام می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy