Saturday, Feb 17, 2018

صفحه نخست » مشاور امنیت ملی آمریکا: زمان اقدام علیه ایران فرا رسیده است

mcMaster_021718.jpgیورونیوز، هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا می گوید زمان واکنش به ایران فرا رسیده است.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده در سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ از افزایش قدرت شبکه تحت نفوذ ایران در کشورهای دیگر منطقه ابراز نگرانی کرد. به گفته هربرت ریموند مک مستر شبکه گروه های تحت نفوذ ایران در سوریه، یمن و عراق می تواند در نهایت علیه دولت های مستقر در این کشورها وارد عمل شود.

وی همچنین خواستار توقف رابطه تجاری دیگر کشورها از جمله اعضای اتحادیه اروپا با نهادها و شرکت های زیرمجموعه سپاه پاسداران ایران شد.

سخنان روز شنبه هربرت ریموند مک مستر در حالی ایراد شد که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه گفته بود زمان واکنش شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به دلیل نقش تهران در جنگ داخلی یمن فرا رسیده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

روحانی: چانه زنی پس از امضای پیمان مضحک است

از سوی دیگر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران که به هند سفر کرده است روز شنبه بر پایبندی کشورش به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای با قدرتهای جهانی تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری ایسنا رئیس جمهوری ایران گفت: «برجام تعهد هفت کشور و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است و مطابق فرهنگ اسلامی و ایرانی، تا برجام را نقض نکنند، نقض کننده آن نخواهیم بود.»

حسن روحانی «چانه زنی» پس از امضای یک پیمان را کاری «مضحک» خواند و افزود: «آمریکا نباید دنیای سیاست را با دنیای تجارت اشتباه بگیرند و اگر در برجام پیمان بشکند، دولت و ملت آمریکا پشیمان خواهند شد.»

گوترش: بسیاری از اسرائیلی ها از حضور ایران نگران هستند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ از نگرانی بسیاری از اسرائیلی ها از حضور نیروهای متحد ایران در نزدیکی مرز اسرائیل سخن گفت.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: «در سفر اخیر خود به اسرائیل دریافتم که به نظر می آید فرضیه حضور نیروهای نزدیک به ایران در نزدیکی مرز اسرائیل و احتمال ایجاد یک هلال میان تهران و بیروت که فرصتی را برای تقویت قابلیت های حزب‌الله لبنان به وجود می آورد، از نظر بسیاری از اسرائیلیی ها یک تهدید است.»

وزیر خارجه آلمان: از آمریکا می خواهیم برجام را حفظ کند

از سوی دیگر زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ از آمریکا خواست توافق هسته ای با ایران را حفظ کند.

وزیر خارجه آلمان اظهار داشت: « اجازه ندادیم که ایران به یک کشور دارای بمب هسته‌ای تبدیل شود. ما با روسیه بر سر برجام مذاکره کردیم و از شرکای آمریکایی‌ مان می‌خواهیم که این توافق را لغو نکنند.»

زیگمار گابریل در عین حال خواستار همکاری با آمریکا برای تدوین راهبردهای جدیدی برای مقابله با «سیاست‌های بی ثبات کننده» ایران در منطقه شد.

ترزا می: در قبال ایران نگرانی مشترکی با آمریکایی ها داریم

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز جمعه گفته بود کشورش در نگرانی از فعالیت های ایران در منطقه با آمریکا سهیم است. او که پس از دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین سخن می گفت همچنین تاکید کرده بود که لندن آماده است برای مقابله با ایران اقدامات بیشتری انجام دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy