Sunday, Feb 18, 2018

صفحه نخست » سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج

crash_021818.jpg

در سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج همه ۶۶ سرنشین کشته شدند

اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این هوایپما سقوط کرده است.

فرماندار بویراحمد: هواپیمای مسافربری تهران یاسوج در کوه های پادنا سقوط کرد

به دلیل مه آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو در حال اعزام به محل هستند.

کشته شدن 66 نفر از مسافران و کارکنان هواپیما

این هواپیما با 60 مسافر و شش خدمه که صبح امروز از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد و همگی آنها درگذشته اند.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی در منطقه سمیرم، امکان پرواز بالگردها برای شناسایی منطقه وجود ندارد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی بود

علاءالدین بروجردی درباره سقوط هوایپمای مسافربری تهران یاسوج گفت: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان صبح امروز از رادار خارج شد و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی بود.

وی افزود: این هوایپما 60 مسافر و 6 خدمه پرواز داشت.

گفتنی هوایپمای مذکور صبح امروز ساعت 8 صبح فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد که بیست دقیقه پس از پرواز از صفحه رادار محو شد.

از گمانه‌زنی تا تایید رسمی

بعد از گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت این هواپیمای مسافربری، سرانجام سقوط آن به تایید رسید.

یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود. طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

سخنگوی اورژانس کشور هم اعلام کرد: یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود ۲۰ دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.

مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد هم از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: هنوز خبر قطعی در مورد تعداد کشته شدگان این حادثه نداریم. اما چندین تیم امدادی زمینی و هوایی به محل اعزام شده و ما در فرودگاه یاسوج هم در حالت آماده باش هستیم.

در عین حال غفور راستین، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر با بالگرد عازم منطقه هستیم و تمام اورژانس‌های منطقه را به حالت آماده باش در آوردیم. به دلیل این‌که هواپیما در کوه‌ها سقوط کرده است هنوز ابعاد حادثه مشخص نیست.

آسمان چرا سقوط كرد؟

اما چرا آسمان سقوط كرد؟ در اين مورد، مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: هیچ اطلاعی از دلیل سقوط این هواپیما در دست نیست.

رضا معمار درمورد سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گفت: هنوز هیچ اطلاعی از دلیل سقوط این هواپیما در دست نیست.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه همچنان آمار دقیقی از تعداد افرادی که در این هواپیما حضور داشتند نیز وجود ندارد، تصریح کرد: با استناد به اخبار خبرگزاری ها 60 نفر در این هواپیما بودند اما همچنان آمار دقیقی از این پرواز در دست نداریم.

اما در عين حال، خبرگزاری‌ها گزارش داد كه اطلاعات پروازی نشان می‌دهد این هواپیما پیشتر نیز در جهان سوانحی را تجربه کرده است.

بررسی سوابق پروازی این هواپیما نشان می‌دهد که ای‌تی‌آر ۷۲ (به انگلیسی: ATR ۷۲) هواپیما دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود. ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل یافته‌ای‌تی‌آر ۴۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. از این هواپیما معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری استفاده می‌شود، اما به عنوان هواپیمای اختصاصی (شرکتها یا موسسات)، باری و برای گشت دریایی هم استفاده شده است. مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy