Sunday, Feb 25, 2018

صفحه نخست » محمدرضا باهنر: مقام‌های قضایی منتظر شرایط برخورد با احمدی‌نژاد هستند

ANrahbar_022518.jpgرادیو فردا - دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل از مقام‌های قضایی ایران گفت که با وجود «آمادگی» برای برخورد با محمود احمدی‌نژاد٬ رئیس‌جمهوری پیشین ایران٬ باید «شرایط» آن فراهم شود.

محمدرضا باهنر بدون اشاره به نام و سمت این مقام‌های قضایی٬ گفته که آنها معتقدند که آقای احمدی‌نژاد٬ «به اندازه کافی مرتکب جرم شده است».

وی افزوده است: «مقامات قضایی گفته‌اند که برای برخورد با احمدی‌نژاد آمادگی وجود دارد و به اندازه کافی هم جرم مرتکب شده است ولی شرایط برخورد باید فراهم شود».

باهنر اضافه کرده که «حرکات احمدی‌نژاد دارد یک مقدار تند می‌شود. این حرکات ابتدا به بهانه عملکرد برخی قوا بود اما الان به سمت ایرادگرفتن از کلیت نظام می‌رود».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اشاره وی درباره «ایراد گرفتن از کلیت نظام»٬ به نامه اخیر رئیس دولت‌های نهم و دهم به رهبر جمهوری اسلامی بر می‌گردد که خواستار برکناری رئیس قوه قضاییه و «برگزاری فوری و آزاد انتخابات» در کشور بدون دخالت «نهادهای انتظامی» و «مهندسی شورای نگهبان» شده است.

احمدی‌نژاد: ادامه حضور سران سه قوه در قدرت با چالش‌های مهمی روبروست

محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه ششم اسفند در یادداشتی، به تفسیر نامه‌ خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی پرداخته و گفته است که در شرایط فعلی، ادامه حضور سران سه قوه در قدرت با «چالش‌های مهمی» روبرو است.

رئیس‌جمهوری پیشین ایران دوم اسفندماه نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته و پیشنهاد کرده بود که رئیس قوه قضاییه برکنار و انتخابات زودرس ریاست‌جمهوری و پارلمانی برگزار شود. شماری از اصولگرایان شدیدا به این نامه واکنش نشان داده‌اند.

رئیس‌جمهوری پیشین ایران در واکنش به «بازتاب‌های گسترده» نامه خود به رهبر جمهوری اسلامی، یادداشتی در سایت «دولت بهار» منتشر کرده و نوشته است: «از سه حال خارج نیست. سران قوا، مشروعیت خود و اجازه دخالت در امور کشور را از رای و انتخاب مردم، تایید و تنفیذ و انتصاب رهبری یا هر دو می‌دانند. در هر حال در شرایط فعلی، ادامه حضور آنان در این مناصب با چالش‌های مهمی مواجه شده است».

وی سپس این پرسش را مطرح کرده که آیا برای «برای برون‌ رفت از وضع موجود... سران قوا و هواداران‌شان و مدعیان سیاست‌‌ورزی، جز مراجعه به آراء عمومی و تجدید انتخابات، راهی می‌شناسند؟ شاید بر این باورند که در هر صورت، مردم و کشور باید آنان را تا پایان دوره، تحمل نمایند».

محمود احمدی‌نژاد در نامه پیشین خود خواستار «برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی، البته بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب» شده بود.

منتقدان عمدتا اصلاح‌طلب وی، و از جمله مهدی کروبی که هم‌اکنون در حصر است، بارها اظهار داشته‌اند که انتخابات سال ۸۴ و سال ۸۸ ریاست‌‌جمهوری با حمایت رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او به نفع محمود احمدی‌نژاد مهندسی شده بود.

منتقدان اصلاح‌طلب در آن هنگام «حزب پادگانی» را که کنایه‌ای از نیروهای نظامی است، به دخالت در انتخابات متهم کرده بودند.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه یادداشت خود آورده است: «کناره‌گیری یا برکناری مدیرانی که مردم از آنان ناراضی‌ هستند و برگزاری انتخابات پیش از موعد، یک راه‌‌حل شناخته شده در دنیا برای تامین نظر مردم و حفظ اساس کشورها است. این امر منافاتی با رای اولیه ندارد و در واقع احترام به مردم و رجوع مجدد به آراء همان مردم است».

وی در ادامه گفته است، مواردی را که مطرح کرده «در معرض اعلام رای مردم» قرار گیرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy