Wednesday, Feb 28, 2018

صفحه نخست » خودداری فرودگاه مونیخ از سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف

zarifPlane_022818.jpgرادیو فردا - وزارت دفاع آلمان روز چهارشنبه، ۹ اسفندماه، تایید کرد که در پی خودداری فرودگاه مونیخ از انجام سوخت‌گیری برای هواپیمای وزیر خارجه ایران، این وزارتخانه محبور به دخالت شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به مونیخ برای شرکت در «کنفرانس امنیتی مونیخ» در آلمان، در زمان بازگشت او، مسئولان فرودگاه این شهر از ارائه سوخت به هواپیمای وزیر خودداری کرده‌اند.

دلیل خودداری این فرودگاه از انجام سوخت‌گیری برای هواپیمای آقای ظریف «ترس از نقض تحریم‌های ایران» عنوان شده است.

آسوشیتدپرس به نقل از وزارت دفاع آلمان تاریخ این رخداد را روز ۱۸ فوریه، ۲۹ بهمن‌ماه، عنوان می‌کند.

خبرگزاری صدا و سیمای ایران نیز به نقل از رسانه‌های آلمانی‌زبان می‌گوید که «دولت آلمان مجبور شده است از تانکرهای سوخت‌رسان ارتش استفاده کند».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این خبرگزاری به نقل از «رئيس کنفرانس امنيتي مونيخ» می‌گوید که «با زحمت و تلاش‌های زياد و با دخالت وزارت دفاع و امور خارجه آلمان، حضور آقای ظريف و هیئت همراهش در مونيخ امکان‌پذير شده است.»

ایران و گروه ۱+۵ در تیرماه ۱۳۹۴ در شهر وین بر سر حل‌وفصل برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به توافقی دست یافتند که به «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» معروف شد.

بر اساس برجام، تهران پذیرفت که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اتمی خود را متوقف کند و در مقابل، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران لغو یا تعلیق شود.

با این حال هنوز تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی پابرجاست و همین این ترس را در بیشتر شرکت‌های خصوصی سراسر جهان ایجاد می‌کند که با فروش کالا به ایران در بازار آمریکا به دردسر بیفتند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ که روز یک شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه،‌ ایراد شد با نشان دادن قطعه‌ای از «یک پهپاد ایرانی» که به دست اسرائیل سرنگون شد،‌ گفت: «اگر لازم باشد، اسرائیل علیه ایران اقدام می‌کند.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، که چند ساعت پس از آقای نتانیاهو در همین کنفرانس سخن می‌گفت سخنرانی نخست ‌وزیر اسرائیل علیه ایران را «سیرک کارتونی» توصیف کرده و افزود که سخنرانی او «حتی ارزش پاسخگویی هم ندارد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy