Friday, Mar 2, 2018

صفحه نخست » در حمایت از رسول خادم روسای هیات های کشتی سراسر ایران «استعفا کردند»

wrestling_030118.jpgرادیو فردا - گزارش ها حاکی است که روسای هیات‌های استانی کشتی روز پنجشنبه ۱۰ اسفند در حمایت از رسول خادم ، رئیس پیشین فدراسیون کشتی ایران بطور دسته جمعی استعفای خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا اعضای شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی نیز از مقام‌های خود کناره گیری کردند.

این گروه از مدیران ورزش کشتی از وزیر ورزش خواسته‌اند دستور برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی را صادر کند.

رسول خادم روز گذشته از ریاست فدراسیون کشتی استعفا کرد.

رئیس مستعفی فدراسیون کشتی از مراجع اصلی سیاسی جمهوری اسلامی خواسته بود تا خودشان مواضع کشور درباره رویارویی ورزشکاران ایران با رقبای اسرائیلی را به اطلاع کمیته بین‌المللی المپیک برسانند و «پای آن» بایستند.

رسول خادم گفته بود هر چند ایران می‌خواهد نشان دهد اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، اما نهادهای بین‌المللی ورزش معتقدند این یک «تصمیم سیاسی» است و ارتباطی با ورزش ندارد.

وی افزوده بود: مراجع بالاتر کشور باید چگونگی «عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی» با رقیبان اسرائیل را بررسی کرده و «سیاست‌گذاری مناسبی» برای آن در نظر گرفته شود، چرا که به گفته او ممکن است برای ورزش ایران «عواقب بدی» داشته باشد.

به نظر می‌رسد اشاره اصلی وی به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی است که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری درباره این موضوع است.

آقای خادم بحث «تعلیق کشتی» و «ورزش کشور» را «بسیار جدی» توصیف کرده و گفته که نمی‌توان ورزشکاران و مربیان را با چنین مسئله بزرگی مواجه کرد.

رئیس فدراسیون کشتی ایران از تیم‌های دیپلماسی خواسته تا در این زمینه «صریح و روشن» از سیاست‌ها و تصمیم گیری‌های کشور دفاع کنند و «این بار سنگین» تنها بر دوش ورزشکار و مربی آن هم در «شرایط منفعل» نباشد.

به گفته وی، این روزها تعداد زیادی از ورزشکاران اسرائیل در رشته‌های کشتی و جودو در میادین بین‌المللی شرکت می‌کنند که بیشتر «خارجی» هستند و «پاسپورت» اسرائیل را ندارند. آقای خادم گفته این ورزشکاران با «پاسپورت‌های موقت» به «خدمت» گرفته شده‌اند، تا به دلیل «رویارویی با سیاست‌های ایران» شرکت کنند و برنامه‌های ایران را دچار «اخلال» کنند.

رسول خادم با تاکید بر اینکه «اگر ورزشکار در میدان مبارزه نکند، هم او و هم رشته‌اش را محروم می‌کنند»، تاکید کرده: «اینکه بخواهیم ورزشکاران‌مان را مجبور به شکست کنیم یا در درمانگاه‌های خارج از کشور شب تا صبح به دنبال گواهی پزشکی باشیم، درست نیست و دیگر قابل پذیرش نهادهای بین‌المللی ورزش نیست».

در واکنش به این سخنان، محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت، بیش از ۳۰ سال است که ورزشکاران ایران در میدان‌های بین‌المللی، اسرائیل را «به رسمیت نمی‌شناسند» و از «رویارویی با آنها پرهیز» می‌کنند.

فدراسیون جهانی کشتی به تازگی علیرضا کریمی را به دلیل باخت اجباری شش ماه تعلیق، و مربی او را به دو سال محرومیت از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محکوم کرده است.

رسول خادم پس از این باخت اجباری هشدار داد که پس از ماجرای کریمی در لهستان، دیگر نمی‌توانیم گواهی پزشک تهیه کنیم. دیگر نمی‌توانیم به حریف پیشین ببازیم.

جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۸۳ از مواجهه ورزشکارانش با نماینده اسراییل جلوگیری می‌کند. اما قانون تصویب شده‌ای در این زمینه وجود ندارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy