Saturday, Mar 3, 2018

صفحه نخست » روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی: احمدی‌نژاد "فتنه‌گر اصلی ۸۸" بود، نه موسوی

AN_030318.jpgدویچه وله - "جمهوری اسلامی" می‌گوید "واقعیت‌های آشکارشده" نشان می‌دهند افرادی که به دنبال حوادث سال ۸۸ گرفتار حصر شدند، ناحق بوده زیرا "فتنه‌گر اصلی" احمدی‌نژاد بوده است. به گفته یک فعال سیاسی، "تمام حامیان احمدی‌نژاد پشیمان هستند".

مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه "جمهوری اسلامی" طی مقاله‌ای ضمن ابراز شادی از خبر "نزدیک بودن پایان حصر و فرا رسیدن زمان آزادی محصورین" می‌گوید که اکنون "بسیاری از واقعیت‌های پشت پرده وقایع سال ۸۸ روشن شده و فتنه‌گران واقعی به دست خود و با زبان خود، ابهامات را برطرف کرده‌اند".

او می‌گوید: "اکنون نوبت جبران است" تا "نااهلان" نتوانند بیش از این "سرمایه‌های اصلی جامعه و ثروت‌های مادی و معنوی کشور را به تاراج ببرند".

آقای مهاجری از محمود احمدی‌نژاد نامی نبرده، اما اشارات او تردیدی باقی نمی‌گذارد که منظور او همانا رئیس جمهوری پیشین ایران است.

مهاجری می‌گوید: «کسی که در سال ۸۸ چنان مظلوم و صاحب حق جلوه داده شد که هر کس او را قبول نداشت محکوم و مطرود می‌شد، حالا شورای نگهبان را متهم به مهندسی انتخابات می‌کند و جالب اینکه شورای نگهبان که آن روز مدافع او بود، حالا فاش می‌کند که او درصدد مهندسی کردن انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بود.»

او تصریح می‌کند: «اینها برای اثبات خطای فاحش تمام کسانی که از چنین فردی حمایت کردند کافی است».

او در نهایت با دفاع از "محصورین" می‌گوید: «آنها عمیقاً به نظام جمهوری اسلامی علاقمند و وفادار هستند، قانون اساسی را میثاق ملی و پای‌بندی به آن را لازم می‌دانند و سوابق و کارنامه آنها نشان می‌دهد که مطالبه آنها عمل به تمام اصول قانون اساسی بدون استثناست.»

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد سه رهبر اصلی جنبش اعتراض به نتایج انتخابات مناقشه‌انگیز سال ۱۳۸۸ از ۷ سال پیش در حصر خانگی به سر می‌برند.

"پشیمانی عمومی از حمایت از احمدی‌نژاد"

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگویی با خبرگزاری کار (ایلنا) تصریح می‌کند: «حرف معترضان سال ۸۸ حرف درستی بوده است و احمدی‌نژاد با نامه‌نگاری‌ها، تحصن‌ها و اعلام حضور‌هایی که در فضای مجازی و حقیقی دارد، مدام بر این واقعیت صحه می‌گذارد که ایشان شایستگی این را نداشته است که به‌عنوان نماینده مردم ایران صلاحیتش تایید شود و مورد حمایت باشد.»

عضو شورای شهر تهران افزوده است: «به جرات می‌توانم بگویم تمام کسانی که روزی از احمدی‌نژاد حمایت کردند به‌غیر از حلقه نزدیک به ایشان که به‌طور طبیعی از جایگاه او انتفاع بردند، امروز از حمایت خود پشیمان هستند و گویا اصلا نمی‌خواهند بگویند ما روزی از این شخص حمایت کردیم.»

حجت نظری که عضو دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی است، افزوده است: «امروز مشخص شده کسانی که معتقد بودند در سال‌های پیشین حضور احمدی‌نژاد بزرگترین ضربه را به کشور زد، درست می‌گفتند».

محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از حمایت گسترده مجموعه حاکمیت جمهوری اسلامی، و در رأس آن شخص آیت‌الله خامنه‌ای، برخوردار بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy