Sunday, Mar 4, 2018

صفحه نخست » رییس کل دادگستری تهران: از صدور حکم جلب مرتضوی بی‌اطلاعم

Gholamhossein_Esmaeili.jpgایرنا ـ رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان این که پرونده متهمان ناآرامی‌های دی ماه در دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری ۲ استان در نوبت رسیدگی است، گفت: هنوز برای هیچ یک از متهمان حکمی صادر نشده است.

غلامحسین اسماعیلی روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت پرونده ناآرامی اخیر (دی ماه امسال) افزود: برای بیشتر این متهمان از طرف دادسرا اتهام اخلال در نظم و تخریب اموال عمومی صادر شده است.

وی در گفت وگو با ایرنا، ادامه داد: بخشی از پرونده افراد مرتبط با اغتشاشات دی ماه که برای آنان کیفرخواست صادر شده، به دادگاه‌ کیفری ۲ استان تهران و بخشی دیگر هم با عنوان اتهامی اقدام علیه امنیت ملی به دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اسماعیلی درپاسخ به این پرسش پرونده‌ها در کدام شعبه دادگاه کیفری ۲ و همچنین کدام شعبه انقلاب درحال رسیدگی است، گفت: رسیدگی به این پرونده‌ها در یک شعبه دادگاه انقلاب یا یک شعبه دادگاه کیفری انجام نمی‌شود بلکه هر کدام در چند شعبه درحال رسیدگی است.

وی ادامه داد: البته تعدادی پرونده هم هنوز در دادسرا باقی مانده که هنوز منجر به صدور کیفر خواست نشده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران نسبت به خبر بازداشت تعدادی از بانوان که برای تماشای شهرآورد به ورزشگاه آزادی رفته بودند، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: چون این پرونده‌ها در حوزه دادسرا هستند از دادسرا باید موضوع را جویا شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وی همچنین درباره خبر صادرشدن حکم جلب سعید مرتضوی گفت: این پرونده هم در دادسرا است اینکه پرونده برای اجرای حکم فرستاده و حکم جلب وی صادر شده است یا نه، بی اطلاعم.

به گزارش ایرنا، اعتراضات روز پنجشنبه هفتم دی امسال در مشهد که به ناآرامی در بسیاری از شهرهای کشور انجامید، نقطه شروع ناآرامی‌های گسترده در کشور شد که به مدت یک هفته ادامه یافت و در این ناآرامی‌ها، پرچم کشور وهمچنین تعدادی حسینیه به آتش کشیده شد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، ناآرامی‌ها را محصول یک پروژه سه جانبه از سوی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی دانست و طراح اصلی اعتراضات را فردی آمریکایی به نام مایکل اندریا معرفی کرد که مسئول سابق مبارزه با تروریسم در آژانس اطلاعات مرکزی، سیا بوده است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی هم در صد و بیست و سومین نشست خبری خود گفته بود که ۴۰۰ نفر از معترضان ناآرامی‌های اخیر در بازداشت هستند که ۵۰ نفر آنان در تهران بازداشت شده‌اند.

وی همچنین از قربانی شدن ۲۵ نفر از مردم عادی و نیروهای خودی در اعتراضات اخیر در کشور خبر داد که به گفته وی این افراد براثر اصابت تیر از سوی نیروهای امنیتی کشته نشدند.

محسنی اژه‌ای در این نشست اعلام کرد که قرار شد در مرحله اولیه تعداد کثیری از این افراد قبل از معرفی شدن به دادسرا و زندان آزاد شوند که چنین شد و همچنین قرار شد افرادی که به دادسرا معرفی شده‌اند با قرار کفالت پدر آزاد شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy