Thursday, Mar 8, 2018

صفحه نخست » سرهنگ نیروی انتظامی: پول کارگران مترو را بدهید، پدر ما را درآوردید + ویدئو!

- ادامه اعتراضات کارگری و توقع مقامات و مسئولان برای سرکوب آنها توسط پلیس، مقام‎های ارشد نیروی انتظامی را هم خسته کرده است.
- شهرداری در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و از نهادهایی است که خرج و دخل‌اش معلوم نیست و دست گشاده‌ای در بریز و بپاش‌‌هایی دارد که فاکتورهای آنها چندین برابر هزینه‌ هستند!

انتشار یک فیلم کوتاه از انتقاد شدید یک سرهنگ نیروی انتظامی به مسئولان متروی تهران بازتاب زیادی بین مردم داشته است.

ماجرا مربوط به اعتصاب و اعتراض کارگران و پیمانکاران خط شش متروی تهران است که ماه‎هاست دستمزد و حقوق‎شان پرداخت نشده و هر بار که دست از کار کشیدند و اعتراض کردند، مدیران مترو برای برخورد و سرکوب آنها از نیروی انتظامی کمک خواسته‌اند.

در فیلمی که اخیراَ در شبکه‎های مجازی منتشر شده یک سرهنگ نیروی انتظامی در حالی که عده‌ای از کارگران و پیمانکاران مترو اطراف او ایستادند با لحنی تند بر سر یک مدیر یا پیمانکار ارشد در مترو فریاد می‎زند و در حمایت از کارگران می‎گوید: «کار کردند پولشان رو بده، نمیشه ما هر روز صبح پاشیم بیایم اینجا پدر ما رو درآوردی!»

کارگران مترو از زحمتکش‌ترین اقشار کارگری هستند و ساعت‌ها باید زیر زمین در شرایطی که اکسیژن کم است و در معرض استشمام گاز‎های مسموم و ذرات خاک قرار دارند تونل حفر کنند.

آنها ماه‎هاست حقوق نگرفته‎اند و زندگی‎شان دچار بحران شده و هر بار که برای گرفتن حق و حقوق خود دست به اعتراض واعتصاب زده‌اند با توهین و برخورد پلیسی مواجه شده‌اند.

ششم اسفند کارگران خط سه متروی تهران در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد دست به اعتراض زدند و علیه بهروز نوری‌خواجوی رییس هیات مدیره شرکت «بلند پایه» که طرف قرارداد با شهرداری تهران است شعار دادند.

آنها بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «خواجوی (بلند پایه) خدایی می‌کند، کارگران شرکت گدایی می‌کنند»، «ما اخلالگر نظم و اراذل و اوباش نیستیم، کارگران ساده تونل مترو هستیم».

یکشنبه، ۱۳ اسفند، کارگران خط ششم متروی تهران هم دست به اعتراض زدند. یکی از پیمانکاران این خط شرکت «آهاب» است. کارگران در ورودی شرکت را گِل گرفتند:

کارگران این شرکت مدرک رسمی از قرارداد استخدامی ندارند و قراردادهای کاری پرسنل شرکت عموماَ در پایان ماه تمدید می‌شود. همچنین از حدود هفت ماه پیش که معوقات مزدی شروع شده، شرکت آهاب اقدام به تعدیل نیرو کرده و خیلی از کارگران بی‎کار شدند.

اینکه کارگران برای دریافت حقوق معوقه خود چقدر شانس دارند مشخص نیست.

عبدالرضا هاشم‌زایی عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفته «شهرداری در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان [به بانک‌ها و پیمانکاران] بدهی دارد و درآمدهای آن پاسخگوی هزینه‎های جاری شهرداری نیست، چه رسد به اینکه برای توسعه مترو کمکی شود.»

از سوی دیگر شهرداری تهران حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که توان بازپرداخت آن برای دولت وجود ندارد. از طرفی بخش زیادی از درآمدهای کلان شهرداری تهران معلوم نیست کجا صرف شده است! چنانکه در روزهای گذشته به دنبال دعوای دو جناح حکومت بر سر قدرت، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران افشا کرد که یکی از بریز و بپاش‌ها عجیب در زمان شهرداری قالیباف فاکتور دو میلیارد تومانی آش نذری به اسم کار فرهنگی است و تازه مستنداتی وجود دارد که فاکتور سه برابر میزان پولی است که هزینه شده است!

او تاکید کرده متاسفانه از اینگونه اقدامات در قالب کار فرهنگی و فاکتورهای این چنینی زیاد پیدا می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy