Monday, Mar 12, 2018

صفحه نخست » حمله با چاقو مهاجم مصری‌الاصل به محل اقامت سفیر ایران در اتریش

knifeAttack_031218.jpgمهاجم به ضرب گلوله کشته شد

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس اتریش گزارش داد: فرد حمله‌کننده به محل اقامت سفیر ایران در وین، یک جوان مصری-اتریشی بوده است. سخنگوی پلیس اتریش می‌گوید هنوز نمی‌توان به‌طور مشخص احتمال تروریستی بودن این حمله را تائید یا تکذیب کرد. یک جوان مسلح به چاقو، شب گذشته (یک‌شنبه ۱۱ مارس/ ۲۰ اسفند) که به محل اقامت سفیر ایران در وین حمله کرده بود، به ضرب گلوله محافظ مستقر در این محل کشته شد.

سخنگوی پلیس اتریش گفته است: فرد مهاجم که مصری‌الاصل بوده است، به ضرب گلوله محافظ محل اقامت سفیر ایران، کشته شده است. بر اساس این گزارش فرد مهاجم با چاقو این نگهبان را هدف حمله قرار داده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گفته سخنگوی پلیس اتریش، محل اقامت فرد حمله‌کننده از سوی پلیس مورد بازرسی قرار گرفته است.

هنوز انگیزه فرد حمله‌کننده مشخص نیست، اما بر اساس اعلام پلیس اتریش هنوز نمی‌توان بطور دقیق احتمال تروریستی بودن این حمله را تائید یا تکذیب نمود.

به گفته سخنگوی پلیس اتریش، یک جوان ۲۸ ساله، دارای ملیت مصری-اتریشی، مسلح به چاقو، حوالی ساعت ۲۳ و ۳۵ دقیقه شب گذشته (یک‌شنبه) در برابر محل اقامت سفیر ایران در وین، با محافظ این محل درگیر شده و با وارد آوردن چند ضربه چاقو به فرد محافظ، وی را زخمی می‌کند.

همین منبع می‌افزاید: به نگهبان محل اقامت سفیر ایران که جلیقه محافظ بر تن داشته ، آسیب جدی وارد نیامده است اما وی برای مداوا در بیمارستان بستری شده است.

سخنگوی پلیس اتریش، با اشاره به از پای درآمدن فرد حمله‌کننده، گفته است: در وهله اول، فرد محافظ از اسپری فلفل استفاده کرده و پس از آن ۴ گلوله به سوی فرد مهاجم شلیک کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به این حمله گفته است: ایران از دولت اتریش خواسته است تا این موضوع را هرچه سریع‌تر پیگیری کند.

به گفته بهرام قاسمی، در جریان این حمله «به شخص سفیر و محل اقامت وی هیچ خسارت و آسیبی وارد نیامده است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy