Tuesday, Mar 13, 2018

صفحه نخست » صندوق بین المللی پول: مافیای قدرت و پول ایران را به سمت انفجار می برد

imf_031318.jpgپیک نت، صندوق بین المللی پول بعنوان تازه ترین پیش بینی درباره اقتصاد بحران زده ایران اعلام کرد که افزایش نرخ ارز در سال جاری و آینده نیز ادامه خواهد یافت و تورم در ایران از مرز 12 در صد خواهد گذشت و بسیاری از بانکها ، ناچار به اعلام ورشکستگی خواهند شد زیر نخواهند توانست معوقات (طلب) های خود را وصول کنند.

صندوق بین المللی پول از ایران خواست سرمایه بانک‌هایی که امکان نجات دارند را افزایش دهد و تکلیف بقیه بانکها را روشن کند.

این صندوق رشد اقتصادی بخش های غیر نفتی را منفی اعلام کرده است. اگر کارخانه ها راه اندازی نشوند بیکاری و فقر در اثر تعطیلی کارخانه ها و کارگاهها بیشتر است.

یک رسانه اینترنتی بنام "تجارت آگاه" می نویسد کهن واقعیت تلخ ورشکستگی بانکها به فساد و بی بند و باری حکومت بر می گردد بصورتی که میلیاردها دلار وامهای بدون گرو در اختیار عوامل شبكه هاى قدرت و حکومت قرار گرفته است و بلای جان اقتصاد و باعث ایجاد نقدینگی شده است. در واقع ریالهایی که بانکها به اين عوامل داده اند در طول سالهای گذشته به دلار تبدیل شد و از کشور خارج گردیده است.

بانکها در سیستمی مافیایی بجای تزریق سرمایه به اقشار جامعه ، تنها در خدمت سفارش شدگان عوامل قدرت بوده اند و بیشتر سرمایه ها بدست هرم بالایی قدرت افتاده است. این بدین معناست که عملاً با فساد موجود در سیستم بانکی ، امکان ایجاد گشایش در اقتصاد از طریق این بانکها وجود ندارد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

همچنین با توجه به پاسخگو نبودن مافیای قدرت در برابر معوقات چند ساله، بانکها بدهی بالایی دارند که توان بازپرداخت آن به بانک مرکزی را ندارند و این یعنی ورشکستگی بانکها.

از میانه دهه هفتاد با وجود افزایش جمعیت جوان ، دولتها از استخدام نیرو سر باز زدند چون عملا نمی دانستند که از این همه نیروی جوان چه استفاده ای ببرند و استخدام دولتی بشدت کاهش یافت. طبیعی است که با کاهش استخدامها تعداد مالیات دهندگان و پرداخت کنندگان به صندوق بازنشستگی هم کاهش یافته است و به همین دلیل امروز تعداد بازنشستگان بسیار زیاد است در حالیکه تعداد کارمندان رسمی کاهش داشته و خروجی صندوق بازنشستگی بسیار بیش از ورودی آن است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy