Monday, Apr 9, 2018

صفحه نخست » بی بی سی فارسی و زیاد کردن «قطام» آن!؛ ف. م. سخن

8869569A-8FDF-4A43-A977-02915977266D.jpegبرنامه ای پخش شد از بی بی سی فارسی که در آن دو نفر که خود از مسوولان دو رسانه خارج از کشور بودند به عنوان «کارشناس» حضور یافته بودند و نظرِ کارشناسی خود را در باره ی بی بی سی فارسی بیان می کردند.

پیش از تماشای این برنامه و با دیدن تیتر آن در خبرنامه ی گویا، موضوعاتی در باره ی بی بی سی فارسی به ذهن ام آمد که گفتم بعد از شنیدن نظر «کارشناسان» آن ها را قلمی می کنم ولی در همان دقایق اول برنامه و شنیدن بخش هایی از نظرهای این دو «کارشناس» محترم هر چه در باره ی بی بی سی فارسی در ذهن داشتم از ذهن ام پرید و نقدم بر بی بی سی تبدیل شد به نقد کارشناسان بی بی سی!

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

خواستاران می توانند این برنامه را در زیر عنوان «نقدها به بی بی سی و دیگر رسانه‌های خارج کشور» در سایت خبرنامه ی گویا مشاهده کنند.

واقعیت این است که «کور کور را می جوید، آب گودال را» و به قول شاه بابا «همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید»!

این ها یعنی چه؟ یعنی این که رسانه ی بی بی سی فارسی با چنین کارشناسانی باید همین که هست باشد و کارشناسان رسانه ای ما هم با وجود رسانه هایی مانند بی بی سی فارسی باید همین باشند که هستند! یعنی لازم و ملزوم و ناقد و منقود (!) از آسمان بر ما نازل نمی شوند بلکه یکی دیگری را به وجود می آورند! ما نباید انتظار داشته باشیم با وضع فکری و اجتماعی یی که داریم بی بی سی فارسی شبیه به بی بی سی انگلیسی شود!

«کارشناس» مکتب دیده ی «ایران اینترنشنال» -این طفل مرده به دنیا آمده ی رسانه ای- که چانه ی هر چه رسانه ی آزاد و منعکس کننده ی همه ی نظرها بود را کشید!


«کارشناس» کیهان لندن هم که مرا یاد سریال امام علی و قطام انداخت! در زمان پخش این سریال، مردمِ با ذوق به طنز می گفتند «سریال امام علی خوب است به شرط آن که قطام اش را زیاد کنند»! با شنیدن نظر کارشناس مزبور، این جمله در ذهن ام ساخته شد که «بی بی سی فارسی خوب خواهد بود به شرط آن که قطام اش که ما باشیم زیاد شود»!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy