Monday, Apr 23, 2018

صفحه نخست » به دلیل ظرفیت‌های هنری فقه شیعه، مسجد جمکران صاحب موزه هم شد

shiia_museum_042518.jpgآیت‌الله حسین نوری‌ همدانی در مراسم افتتاح موزه «دین و دنیا»ی مسجد جمکران گفت: «وجود ۵۷ هزار حدیث و روایت در مباحث علمی فقه شیعه موجب شده که این فقه از اصالت قابل توجهی برخوردار باشد.». او ادعا کرد که فقیهان هنرمند هستند و «فقه شیعی با هنر توأم شده است. هنر فقه شیعه استفاده از ظرفیت‌های هنری برای تجسم فقه و احکام اسلامی است و این مسئله موجب شده است که شاهد اثرگذاری بیشتری باشیم.»

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی سه‌شنبه‌شب در مراسم افتتاح موزه دین و دنیا که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی این موزه اظهار کرد: علمای دینی دارای فضیلت‌های مختلفی بوده‌اند و از جمله فضائل ایشان ارتباط مستمر با ائمه اطهار به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ارائه مفاهیم دینی در قالب‌های تجسمی و بصری از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: تجسم تعالیم دینی در قالب موزه اقدامی ارزشمند و بی‌نظیر در کشور است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این مرجع تقلید ضرورت به نمایش گذاشته شدن آثار علما و فقها را مورد تأکید قرار داد و گفت: بسیاری از آثار علمای دینی هنوز ناشناخته بوده و حتی بخش قابل توجهی از این آثار ارزشمند در گذشته از کشور خارج شده و امروز در موزه‌های اروپا به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار غارت آثار اسلامی را می‌توان در موزه‌های کشورهای دیگر به خوبی مشاهده کرد، گفت: بسیاری از آثار موزه‌های مهم کشورهای خارجی را آثاری از بزرگان اسلام تشکیل داده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه فقه شیعه در مرتبه والایی از اتقان قرار دارد، گفت: وجود 57 هزار حدیث و روایت در مباحث علمی فقه شیعه موجب شده که این فقه از اصالت قابل توجهی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه فقه شیعی با هنر توأم شده است، خاطرنشان کرد: هنر فقه شیعه استفاده از ظرفیت‌های هنری برای تجسم فقه و احکام اسلامی است و این مسئله موجب شده است که شاهد اثرگذاری بیشتری باشیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy