Thursday, May 3, 2018

صفحه نخست » تخلف تحصیلی برادر رئیس‌جمهور

banisadr_050318.jpgرادیو زمانه، یک عضو کمیته پیگیری پرونده تحصیلی حسین فریدون، برادر رئیس‌ جمهوری اسلامی اعلام کرد که تخلف تحصیلی او محرز شده اما بر سر چشم‌پوشی از آن اختلاف نظر وجود دارد.

جواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در کمیسیون آموزش مجلس، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت به خبرگزاری تسنیم گفت: روند بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور در کمیته سه نفره‌ای در کمیسیون آموزش مجلس پایان یافته و براساس مستندات و مدارک موجود، تخلف در روند تحصیلی او محرز شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

موضوع مدرک تحصیلی برادر رئیس‌جمهوری اسلامی در مقطع دکترا ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد. در آن زمان تصمیم گرفته شد که یک کمیته سه نفره متشکل از جواد ابطحی، محمد قمی و کارن خانلری در این‌باره تحقیق کنند و ظرف حداکثر ۱۰ روز گزارش خود را به کمیسیون ارائه دهند. با گذشت بیش از یک سال از این ماجرا هنوز این پرونده بسته نشده است.

جواد ابطحی گفت: «در بین اعضای کمیته بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون، اختلافی وجود دارد مبنی بر این‌که درباره این پرونده چشم‌پوشی شود (...) برخی از اعضای کمیته معتقدند که مشابه چنین تخلفی در دولت‌های گذشته و حتی مجلس نیز رخ داده و بهتر است از آن چشم‌پوشی کرد.»

او افزود به دلیل این اختلاف نظر، تمامی مدارک و مستندات در اختیار رئیس‌کمیسیون آموزش قرار گرفته و مقرر شده که محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جمع‌بندی نهایی آن را در قالب گزارشی تا پایان اردیبهشت یا اوایل خرداد ارائه دهد.

استفاده از رانت برای انتقال از دانشگاه گیلان به دانشگاه بهشتی و پذیرش در مقطع دکترای در این دانشگاه، غیرواقعی اعلام کردن معدل خود در هنگام پذیرش در مقطع دکترا از ۱۳ به ۱۷ و همچنین ارائه تعهد محضری که در مدت زمان تحصیل در دانشگاه در هیچ‌جا شاغل نباشد در حالی‌که به کار در نهاد ریاست‌جمهوری مشغول بود، از مواردی است که در پرونده تحصیلی حسین فریدون مطرح است.

طرفداران دولت معتقدند که مخالفان دولت برای بدنام کردن حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی این اتهامات را علیه برادر او مطرح می‌کنند.

حسین فریدون ۲۶ تیرماه ۱۳۹۶ نیز در ارتباطات با اتهامات مالی برای مدتی دستگیر شد.

طرح اتهامات مالی علیه حسین فریدون از سوی رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرا در دوران رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اوج گرفت. شماری از نمایندگان اصولگرای مجلس او را به ارتباط با رسول دانیال‌زاده، کسی که گفته می‌شود از بدهکاران بزرگ بانکی است و روز ۲۵ دی ۹۵ بازداشت شده، متهم کردند. خبرگزاری فارس نزدیک به نیروهای امنیتی اتهامات مالی حسین فریدون را در مجموع «بیش از ۵۰ میلیارد تومان» اعلام کرده بود.

نام حسین فریدون در جریان فساد مالی بانک ملت، صادرات و رفاه کارگران نیز به میان آمد و در رابطه با پرونده مشهور به «حقوق‌های نجومی» نیز متهم شده بود.

حسین فریدون پیش از این فرماندار کرج و نیشابور و سفیر جمهوری اسلامی در مالزی و عضو نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل بود. او به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در تیم مذاکره‌کنندگان پرونده هسته‌ای با قدرت‌های ۱+۵ نیز حضور داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy