Sunday, May 6, 2018

صفحه نخست » برگزاری کنفرانس ایرانیان آمریکایی در واشنگتن برای حمایت از اعتراض‌های ضدحکومتی

US_050618.jpgصدای آمریکا، همایش «کنوانسیون آزادی ایران ۲۰۱۸؛ برای دموکراسی و حقوق بشر» با حضور ایرانیان آمریکایی تباری که از اعتراض‌های ضدحکومتی مردم ایران حمایت می‌کنند، برگزار شد.

در این همایش که بعدازظهر شنبه ۱۵ اردیبهشت از سوی «سازمان جوامع ایرانیان آمریکا» در واشنگتن دی سی برگزاری شد، رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک و سیاستمدار جمهوریخواه و بیل ریچاردسون، فرماندار پیشین نیومکزیکو، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد و سیاستمدار دموکرات، سخنرانی کردند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

ضمن اینکه برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نیز با ارسال پیام‌هایی به این همایش، از آن حمایت کردند.

از جمله الیوت انگل، نماینده دموکرات ایالت نیویورک که در پیام خود اعلام کرد: «آگاه باشید که شما دوستان و حامیانی در کنگره ایالات متحده آمریکا دارید که مایل به کار برای گام نهادن به سوی صلح و ثبات در ایران هستند.»

تام مک کلینتوک، نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا در کنگره نیز در پیام خود به این همایش اعلام کرد: «اعتراض های خیابانی رو به رشد در سراسر ایران تمایل مردم ایران را برای داشتن آزادی و یک دولت باز و دموکراتیک آشکار می‌کند.»

بیل ریچاردسون، فرماندار پیشین ایالت نیومکزیکو و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در کنوانسیون آزادی ایران ۲۰۱۸؛ برای دموکراسی و حقوق بشر، گفت: اعتراضات در ایران برای رهایی از فساد مالی و اداری است، برای حقوق بشر و آزادی است. اعتراضها علیه کلیت نظام است.

او همچنین با بیان اینکه مردم ایران خواستار حکومتی دموکراتیک هستند نه ادامه رژیم آخوندی جمهوری اسلامی، گفت که جمهوریخواهان و دموکراتها همه از حامیان اعتراض های مردمی در ایران هستند.

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و از سیاستمداران جمهوریخواه نیز در سخنرانی خود در این همایش گفت: «من آینده نزدیک را میبینم که چنین کنوانسیونی را در ایران داشته باشیم.»

این سیاستمدار نزدیک به رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: «پرزیدنت ترامپ رویکرد متفاوتی به سوریه، روسیه و تهران دارد. وقتی که مردم ایران به خیابان آمدند، او پشتش را به مردم نکرد و از آنها حمایت کرد.»

مریم رجوی، رئیس شورای مقاومت ایران، در پیامی ویدیویی به کنوانسیون گفت: «تجربه سه ساله نشان داد که رژیم آخوندی از برجام سوء استفاده کرده و به جای کمک به بهبود وضع مردم ایران، آنها را سرکوب کرده و برای سوریه هزینه کرده است.»

او همچنین گفت که دولت های غربی باید سیاست بدون قید و شرط پایان برنامه موشکی و برنامه هسته‌ای رژیم ایران را پیش ببرند.

برگزار کنندگان این کنفرانس هدف از آن را حمایت از اعتراض‌های مردمی برای تحقق ایران دموکراتیک، سکولار و غیراتمی، حمایت از تغییر رژیم و محکومیت تمام اقدامات نقض کننده حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

رامش سپهر راد، سخنگوی کنوانسیون آزادی ایران ۲۰۱۸ و عضو هیات مشورتی سازمان جوامع ایرانیان آمریکایی، در گفت و گو با بخش فارسی صدای آمریکا اعلام کرد: «امروز همراه با هزار نماینده جوامع ایرانی از ۴۰ ایالت آمریکا گرد هم آمدیم تا حمایت خود را از اعتراضات مردم ایران در دی ماه گذشته که به اشکال مختلف همچنان ادامه دارد و اعتصاب ها و تجمع ها، اعلام کنیم.»

او اضافه کرد که شرکت کنندگان در این کنوانسیون از ایرانی سکولار و غیرهسته‌ای حمایت می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy