Sunday, May 6, 2018

صفحه نخست » دماوند: اسناد حمایت ماهان عابدین از جمهوری اسلامی و قوه قضائیه

Mahan_Abedin.jpgاسنادی در اختیار دماوند قرار گرفته که حمایت ماهان عابدین، شهروند ایرانی - بریتانیایی احتمالا زندانی در ایران، از عملکرد جمهوری اسلامی در بازداشت و مبادله زندانیان دوتابعیتی دیگر را نشان می دهد.

این اسناد توسط فرزانه سیدسعیدی، خبرنگار سابق خبرگزاری ایرنا در ایران و پناهنده سیاسی در آلمان، در اختیار دماوند قرار داده شده است.

ماهان عابدین در این اسناد، جیسون رضائیان، خبرنگار سابق روزنامه واشینگتن پست در ایران را که مدتی زندانی بود، به طور تلویحی «جاسوس» می داند و مبادله او با تعدادی از ایرانیان زندانی در آمریکا و در قبال یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد را نشاندهنده «قدرت» جمهوری اسلامی می داند.

از ماهان عابدین به عنوان تحلیلگر مسائل خاورمیانه، امنیت و تروریسم نام برده می شود. او پیشتر حضور پررنگی در رسانه های خارج از کشور مانند بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو فردا و نیز خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) داشته است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

عابدین از جمله در مصاحبه با ایرنا (کلیک کنید) سیدعلی خامنه ای را «مقام معظم رهبری» نامیده و از سیاست های هسته ای جمهوری اسلامی قاطعانه دفاع کرده است.

او در پیغام های خصوصی به فرزانه سیدسعیدی همچنین قوه قضائیه جمهوری اسلامی را «مستقل» توصیف کرده است.

abedin1.jpg

abedin2.jpgabedin3.jpgabedin4.jpgabedin5.jpgفرزانه سیدسعیدی به دماوند می گوید که ماهان عابدین تلاش زیادی داشت تا در چت های خصوصی، این پناهنده سیاسی در آلمان را عصبی کرده و به بازگشت به ایران ترغیب کند.

سیدسعیدی می گوید: «باور اینکه این فرد (عابدین) که همه جا از جمهوری اسلامی طرفداری می کرده، حالا برای این رژیم غیر قابل تحمل باشد، بسیار سخت است. به اعتقاد من جمهوری اسلامی به دنبال ساختن اپوزسیون خائن در خارج از کشور است. شاید دولت های اروپایی برای اینکه او و امثال او در زندان بوده اند فریب بخورند و این افراد بتوانند در آینده از ظرفیت های به وجود آمده به نفع جمهوری اسلامی بهره ببرند. ولی امیدوارم اپوزیسیون خارج کشور هوشیارانه عمل کرده و عرصه را برای چنین نمایش های تکراری تنگ کند.»

این پناهنده سیاسی در آلمان می افزاید: «ماهان عابدین تمام مدت به خامنه ای و نظام جمهوری اسلامی معتقد و پایبند بود و مدام با رسانه های این رژیم در تماس بود و حتی به من می گفت که برای مصاحبه پول دریافت می کرده. حتی یکبار دلخور بود که پولش را نداده بودند.»

ماهان عابدین یکی از چند شهروند ایرانی با تابعیت مضاعف بریتانیایی است که در هفته های اخیر، خبر بازداشت و زندانی شدنشان در ایران جنجالی شده است.

دولت بریتانیا چند روز پیش از جمهوری اسلامی درخواست کرد تا درباره بازداشت ماهان عابدین، توضیح دهد. سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا سپس به نقل از «خانواده» عابدین گفت که او «اکنون» دیگر در بازداشت نیست.

با وجود این به دلیل آنکه پیشتر هم سابقه داشته که خانواده زندانیان تحت فشار نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، بازداشت نزدیکان خود را تکذیب کنند، دماوند امکان تایید این مسئله را ندارد.

بازنشر خبر از سایت دماوند، سایت گویا از صحت و سقم این خبر اطلاعی ندارد

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy