Tuesday, May 8, 2018

صفحه نخست » به وقت «بیشعوری»! درباره تبلیغات وحشت‌انگیز آخرین فیلم حاتمی‌کیا

beh_vaght_sham.jpgبابک داد - عوامل فیلم «به وقت شام» با اسب و قمه و کلاشینکف و لباس و هیبت داعشی‌ها، در فضای عمومی پردیس سینمایی کوروش حضور یافته‌اند و با «عربده‌کشی» موجب ارعاب و وحشت مردم شده‌اند! این تبلیغ احمقانه، ظاهراً بخشی از به اصطلاح تبلیغات فیلم «سفارشی» و پرهزینه‌ی ابراهیم حاتمی‌کیا و سازمان اوج متعلق به سپاه بوده است!
🔹 در پردیس کوروش، علاوه بر سینمایی که این فیلم را اکران کرده، «مرکز بازی کودکان، پاساژ، فروشگاه و اماکن تفریحی و...» هم وجود دارد. طبعاً مکانی است پر از کودکان، زنان، سالمندان و مردم بیخبر از «فیلم»! در تصاویر منتشره از این تبلیغات عجیب (در ویدئوهای پست بالاتر تماشا کنید)، افرادی با ریش بلند و سلاح جنگی و قمه و هیبت داعشی (و یکی هم با اسب!)، به میان مردم حاضر در پردیس کوروش «هجوم می‌برند» و با عربده‌کشی و نعره‌های الله‌اکبر و... قمه در هوا می‌چرخانند! تصوّر کنید زن باردار، سالمندان و کودکان بعد از تجربه تلخ ۱۷ خرداد پارسال و حمله داعش، با دیدن این صحنه‌ها چه حالی شده‌اند؟
🔹 عوامل فیلم (سپاه) برای اینکه باز هم چماق «امنیت!» را بر سر مردم بکوبند و در راستای پیام این فیلم سفارشی به ملت بفهمانند که «اگر هیچی ندارید، عوضش امنیت دارید!» چنین تبلیغات عجیبی را طراحی کرده‌اند! کار آنها چنان مردم و عابران را چنان شوکه کرد که با اعتراض شدید مردم، عوامل گریم‌شده داعشی مجبور به ترک محل شدند. اما غیبت پلیس و مأموران قانون چه توجیهی دارد؟
🔹 سئوال این است؛ در کشوری که همین خرداد سال پیش در مجلس آن داعش موفق به کشتار ۱۷ نفر شده، این صحنه‌آرایی مرعوب کننده برای چیست؟ کدام «ذهن بیشعوری» با چنین روشی، مردم را برای دیدن یک فیلم جذب می‌کند؟ آیا این کار، مصداق عینی «تشویش اذهان عمومی» و ارعاب مردم نیست؟ «قوه قضاییه» در قبال این کار ابلهانه، آیا به قانون عمل می‌کند؟ می‌دانیم که این انتظار بیهوده‌ای است. آنهایی که در رأس دستگاه قضایی نشسته‌اند و زور و قدرتی دارند، مبتلا به همین جنس از «بیشعوری» هستند و بر آنها حَرَجی نیست! پس انتظار برخورد قانونی #دادستان با عوامل فیلم «به وقت شام» به جرم ارعاب مردم، نوعی زیاده‌خواهی از اوست!
♦️ پی‌نوشت: این قلم هرگز به هتاکی آلوده نشده است. عنوان «بیشعوری» هم دشنام نیست، بلکه «توصیف حال» است!
«وصف حال» عوامل سازمان سینمایی اوج و تیم تبلیغاتی حاتمی‌کیاست که با «زور دَگنَگ» می‌خواهند مردم را به سینماها بفرستند تا شاید بودجه سرسام‌آور این فیلم را «جبران» کنند! اما طفلی‌ها نمی‌فهمند که این «روشهای دیوانه‌وار» راهش نیست!
بابک‌داد ۹۷/۲/۱۸
♦️اینستاگرام:
♦️تلگرام:
♦️تماس:
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy