Saturday, May 12, 2018

صفحه نخست » حملات «انتحاری» مرگبار به سه کلیسا در اندونزی

6073C0DC-6EE3-4DB5-B66E-10750A2040E1.jpegدر جریان حملاتی به سه کلیسا در سورابایا، دومین شهر بزرگ اندونزی، چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند. رسانه‌های محلی می‌گویند حملات انجام شده انتحاری بوده‌است.

رسانه‌های اندنزی می‌گویند در کلیسایی در منطقه گوبنگ در شهر سورابایا «انفجار بزرگی» رخ داده‌است. پلیس اندونزی می‌گوید تمامی حملات، به سه کلیسای «مریم مقدس»، «پنتاکوستال» و «دیپونگورو» در ساعت هفت بامداد روز یک‌شنبه، یعنی روزی که مسیحیان برای نماز و نیایش به کلیسا می‌روند، انجام شده‌است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید مقام‌ها در حال تحقیق پیرامون گزارش‌های مربوط به حمله به کلیسای چهارمی نیز هستند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

تصاویری از کلیسای مریم مقدس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که شماری از زخمی‌ها را نشان می‌دهد و برخی در حال بیرون بردن کودکی آغشته به‌خون هستند. در یکی از فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی آتشی در برابر یکی از کلیساها دیده می‌شود، در حالی که چندین موتور در حال سوختن هستند. به نطر می‌رسد انفجار در برابر ورودی کلیسا انجام شده، هرچند ممکن است آتش‌سوزی به بیرون نیز سرایت کرده باشد. کلیساهای اندونزی، تقریبا همیشه در جریان مراسم نیایش روزهای یک‌شنبه، توسط نیروهای پلیس حفاظت می‌شوند.

در حال حاضر نیروهای امدادی و پلیس کشته‌شدن دست‌کم هشت نفر و زخمی شدن دست‌کم ۴۰ نفر دیگر را تائید کرده‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات را برعهده نگرفته‌است.

اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان‌نشین جهان است، اما شمار قابل‌توجهی از باورمندان مسیحی، هندو و بودایی نیز ساکن آن هستند. طی سال‌های گذشته افراطیون دست به حملاتی علیه مسیحیان و برخی دیگر اقلیت‌های مذهبی ساکن آن کشور زده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy