Tuesday, May 15, 2018

صفحه نخست » برنامه وزیر ارتباطات برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها

proxy_051618.jpgدویچه وله - وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی از برنامه دولت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها خبر داد. او مدعی شد که فیلترشکن‌ها نوعی باج‌افزارند و از آن‌ها می‌توان استفاده‌های ضدامنیتی کرد. او گفت نیروهای برانداز به فیلترشکن‌ها علاقه دارند.

استفاده از فیلترشکن‌ها پس از فیلترینگ کانال تلگرام در ایران رواج بسیاری یافته است. اکنون محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی خبر از برنامه دولت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها داده است.

سایت "آی‌تی‌ایران" روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) با اشاره به گزارش ایسنا از رویکرد گسترده مردم به استفاده از فیلترشکن‌ها خبر داده و به نقل از وزیر ارتباطات، استفاده از فیلترشکن‌ها را یک پدیده مضر دانسته و توجه مسئولان و مردم را به اثرات مخرب امنیتی فیلترشکن‌ها جلب کرده است.

جهرمی در عین حال اعلام کرده که دستور مقابله با فیلترشکن‌ها از سوی حسن روحانی صادر شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وزیر ارتباطات گفت: «اقدام شرکت زیرساخت این است که با فراگیری و استفاده از فیلترشکن‌ها، تحت دستوری که آقای رییس جمهور دادند و در چارچوبی که شورای عالی فضای مجازی ارایه داده و منطق هم دارد، نباید اجازه دهد فضای کشور پر از باج‌افزار شود و باید جلو اینها گرفته شود. به همین دلیل این حرکت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها آغاز شده و طبق قانون هم بوده است و مشکل مقرراتی درباره این مساله وجود ندارد.»

علاقه براندازان به فیلترشکن‌ها

جهرمی مدعی شده که فیلترشکن‌ها اثرات مخرب امنیتی دارند و تاکید کرد: «فراگیر شدن فیلترشکن‌ها مطلوب کسانی است که همواره به دنبال براندازی کشور بودند و این مطلوب نیست.»

وزیر ارتباطات تلاش دولت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها را امری قانونی دانسته و اعلام کرده است که هیچ مشکل مقرراتی درباره مسدود کردن فیلترشکن‌ها وجود ندارد.

تاثیر فیلترینگ بر کیفیت اینترنت

وزیر ارتباطات در عین حال به این نکته اعتراف کرده که انسداد فیلترشکن باعث افت کیفیت اینترنت و ایجاد مشکلاتی برای کسب و کار می‌شود. جهرمی این پدیده را منفی دانسته و گفته است: «اختلالات اینترنتی موضوع بدی است که ما از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خواستیم موضوع را بررسی کند.»

این در حالی است که فیلترینگ کانال تلگرام با اعتراض وسیعی روبه‌رو شده است. همین موضوع باعث شده بود که بسیاری از مردم برای استفاده شخصی یا حرفه‌ای از شبکه‌های اجتماعی و خدمات اینترنتی به استفاده از فیلترشکن‌ها ناگزیر شوند.

یکی از کسانی که از کانال تلگرام بهره حرفه‌ای می‌گیرد در واکنش به سیاست وزارت ارتباطات و فیلترینگ با پست این توییت چنین واکنش نشان داده است:

«آقای جهرمی به چه زبونی میشه به شما توضیح داد که ۹۹ درصد از دورکاری‌های استارت‌آپ ما دقیقا با همین تلگرام و این ابزار انجام می‌شه و بخشی از یادگیری‌های ما توی یوتیوب است، این طوری از کالای ایرانی حمایت می‌کنید؟ گند نزنید به استار‌ت‌آپ ما که یک ساله داریم زحمت می‌کشیم.»

و کاربر دیگری در همین باره نوشته است: «خودتان این بازی رو شروع کردید والله این چه وضع مملکت داریه، همه گفتند تلگرام رو فیلتر کنید، فیلترشکن عمومی میشه. حالا داستان مرغ و تخم مرغه؟!»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy