Thursday, May 17, 2018

صفحه نخست » گلشیفته فراهانی: اصغر فرهادی مرا که تبعید شده‌ام آگاهانه ندیده می‌گیرد

golshifteh_051618.jpgرادیو زمانه، گلشیفته فراهانی بازیگر سرشناس تبعیدی ایرانی که به تازگی در فیلم «دختران آفتاب در جشنواره فیلم کن حضور دارد، در یک میزگرد تلویزیونی اصغر فرهادی را متهم کرد که او را آگاهانه ندیده می‌گیرد.

در هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن «همه می‌دانند» اصغر فرهادی و «سه‌رخ» جعفر پناهی و همچنین فیلم «دختران آفتاب» به کارگردانی اوه اوسون بر سر به دست آوردن نخل طلای مهم‌ترین جشنواره سینمایی اروپای مرکزی با هم رقابت می‌کنند. لئا سالامه، روزنامه‌نگار سرشناس فرانسوی به مناسبت نمایش فیلم «دختران آفتاب» میزگردی با حضور اوه اوسون، امانوئل برکو و گلشیفته فراهانی ترتیب داد. گلشیفته فراهانی در بخشی از این میزگرد گفت:

«سه ایرانی در بخش اصلی جشنواره فیلم کن حضور دارند: جعفر پناهی، اصغر فرهادی و من. هر موقع فرهادی حرف می‌زند، مرا ندیده می‌گیرد. او از جعفر پناهی صحبت می‌کند اما حتی اسم مرا به زبان نمی‌آورد. برای اینکه من قانون [جمهوری اسلامی] را رعایت نکردم و مرا از خودشان راندند. مرا تبعید کردند...»

در این لحظه گلشیفته فراهانی، وقتی به کلمه «تبعید» می‌رسد، به سینه خود اشاره می‌کند و می‌گوید: «به خاطر این و به خاطر موهایم.»

«دختران آفتاب» داستان زنان ایزدی‌ست که داعش آن‌ها را به بردگی گرفته بوده و حالا بعد از آزادی، گروهانی از زنان را تشکیل داده‌اند و با داعش می‌جنگند. گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش یک دختر ایزدی به نام بهار را بازی می‌کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

گلشیفته فراهانی در سال ۱۳۸۷ به دلیل بازی در فیلم «دروغ‌ها» از خروج از ایران منع شد اما بعد از مدتی موفق شد ایران را ترک کند. او در فرانسه به فعالیت هنری خود ادامه می‌دهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy