Sunday, May 20, 2018

صفحه نخست » نماینده کازرون: حرکت از صحبت‌های یک مقام مسوول در کازرون شروع شد

Kazeroun_3.jpgفرارو - نماینده کازرون در تشریح عوامل موثر در بروز اتفاقات اخیر در این شهرستان محرک‌های داخلی و خارجی را موثر دانست و گفت: اکنون شهر کازرون آرام است و طرح جداسازی این شهرستان به دلیل انجام برخی اصلاحیه‌ها و بررسی‌های بیشتر متوقف شده است ولی نباید فراموش کنیم که برخی محرک‌های داخلی باعث کشته شدن جوانان بیگناه این شهرستان شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

حسین رضازاده در حاشیه جلسه علنی یکشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح دلایل بروز اتفاقات اخیر در شهرستان‌ کازرون پرداخت. گزیده سخنان او را به نقل از ایسنا می‌خوانیم:

شهرستان کازرون حدود ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که قرار است با طرح جداسازی این شهرستان، دو شهر قائمیه و کوه‌مره به شهرستان کوه‌چنار به مرکزیت قائمیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت تشکیل شود.

طرح جداسازی این شهرستان متعلق به بنده نیست بلکه از ۲۵ سال قبل یعنی از دوران مهندس نوذری نماینده اسبق کازرون دنبال می‌شد. در آن زمان ایشان وعده جدا شدن این شهرستان را به مردم داد که در زمانی که قرار بود این وعده عملیاتی شود؛ مسوولی پشت تریبون رفت و صحبت‌هایی با این مضمون کرد که برخی حرف‌های بی‌مورد و بی‌جهت می‌زنند، حرف‌هایی که نباید بیان شود. این مساله باعث شد که آقای نوذری دیگر مساله را پیگیر نشود. این مطالبه بحق مردم باقی ماند و در دوران نمایندگی آقای محمد صادقی و دهقان پیگیری شد، آنها حتی وعده‌هایی دادند اما در نهایت عملیاتی نشد.

بعد از این قضایا بنده به عنوان نماینده کازرون انتخاب شدم، طبیعی بود مردم همچنان مطالبه شهرستان شدن قائمیه و کوه‌مره را داشتند که شرایط آن نیز به خوبی فراهم بود. در نهایت استانداری این پیشنهاد را به وزارت کشور داد چون این خواست مسئولان استان علاوه بر خواست مردم بود چون با جدا شدن قائمیه و کوه‌مره از کازرون تکلیف جمعیت ۶۰ تا ۷۰ هزار نفری مشخص می‌شود و استان کوه‌کنار به مرکزیت قائمیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت مشخص خواهد شد. از آنجا که این پیشنهاد از معدود پیشنهاداتی بود که تمامی مسائل قانونی رعایت شد مورد موافقت قرار گرفت.

این پیشنهاد که از ناحیه استانداری مطرح شد به هیات دولت رفت و بعد در کمیسیون سیاسی و دفاعی به تصویب رسید اما ظاهرا آقایان دیواری کوتاه‌تر از نماینده نمی‌بینند که بیان می‌کنند طرح را بنده دادم حال اینکه طرح برای استانداری است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy