Thursday, May 31, 2018

صفحه نخست » توهین بازیگر آمریکایی به زن شیرازی کار دست سریال روزن داد

rosanne_053118.jpgصدای آمریکا - شبکه تلویزیونی «ای بی سی» در پی اظهارات توهین آمیز «روزن بار» بازیگر مشهور آمریکایی، پخش شوی کمدی او را لغو کرد؛ به این ترتیب فصل دوم یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی آمریکا از این شبکه پخش نخواهد شد.

«روزن بار» در روزهای اخیر با انتشار مجموعه پیامهای غیرمنتظره و جنجالی در توئیتر به انتقاد از برخی شخصیت های لیبرال و دموکرات چون «جورج سوروس» یا «چلسی کلینتون» پرداخت و حسابی خبرساز شد.

او دوشنبه «والری جَرِت» از مشاوران پیشین باراک اوباما را با عناوینی چون فرزند «اخوان المسلمین» و کودکی از «سیاره میمون ها» توصیف کرد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

والری جرت (بومان) فرزند یک زوج آمریکایی آفریقایی تبار است و در ایران متولد شده است. جیمز بومان، پدر خانم جرت، پزشک بود و در شیراز رئیس بخش آسیب‌ شناسی بیمارستان نمازی شد. والری در شیراز به دنیا آمده است.

آن زمان پزشکان و متخصصان کشاورزی آمریکا برای کمک به کشورهای در حال توسعه می‌رفتند و پدر خانم والری به همین دلیل به ایران رفته بود.

والری بعد از ازدواج با ویلیام جرت، مثل خیلی از زنان آمریکایی، نام خانوادگی خود را از بومان به جرت تغییر داد. او کارآفرینی موفق، فعال اجتماعی و از مشاورین ارشد باراک اوباما رئیس جمهوری پیش آمریکا بود.

هرچند اعتراضات گسترده در شبکه های اجتماعی روزن بار را مجبور به عذرخواهی کرد، اما ای بی سی با غیرقابل قبول خواندن اظهارات نژادپرستانه این بازیگر، پخش شوی کمدی «روزن» را متوقف کرد.

این برنامه، که پس از ۲۰ سال وقفه به تلویزیون برگشته، ماجراهای روزمره یک خانواده متوسط آمریکایی را به تصویر می کشد و از محبوبیت زیادی برخوردار است.

هر چند پخش مجدد سریال پس از سال‌ها بسیار موفق بود، اما طرفداری کاراکترها از دونالد ترامپ در این مجموعه منتقدینی نیز داشت، تا جایی که ای بی سی اعلام کرد در فصل دوم مسائل سیاسی حضور کم رنگی در سریال خواهد داشت و چاشنی طنز و کمدی آن بیشتر می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از طرفداران پر و پا قرص این برنامه است و‌ پس از موفقیت چشمگیر سریال شخصأ به روزن بار، جان گودمن و سایر عوامل و دست اندرکاران تبریک گفت. «روزن بار» از جمله حامیان سرشناس دونالد ترامپ در هالیوود است.

هر چند لغو این برنامه ضربه بزرگی به تهیه کنندگان است، اما احتمال پخش آن از سایر شبکه ها وجود دارد؛ این در حالی است که تعدادی از عوامل و دست اندرکاران این مجموعه اعلام کردند دیگر با روزن بار همکاری نمی کنند.

«روزن بار» پس از لغو برنامه گفت فرد نژادپرستی نیست و هدفش فقط شوخی بوده و شاید مقداری زیاده روی کرده است؛ با این حال بسیاری از شخصیت های محافظه کار و‌ دست راستی نیز از اظهارات او انتقاد کرده اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy