Wednesday, Jun 13, 2018

صفحه نخست » آمریکا، کانادا و مکزیک مشترکا میزبان جام‌جهانی فوتبال سال ۲۰۲۶ شدند

wc_061318.jpgیورونیوز - ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا به عنوان میزبانان مشترک مسابقات جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۶ انتخاب شدند.

اعضای فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا با ۶۷ درصد آرا روز چهارشنبه ۲۳ خرداد، به میزبانی این سه کشور رأی مثبت دادند.

مکزیک، ایالات متحده آمریکا و کانادا درخواست برگزاری مشترک بازی‌ها را داده بودند و مراکش تنها نامزد رقیب آنها بود. در جریان این رأی‌گیری که در مسکو، پایتخت روسیه برگزار شد مراکش ۳۳ درصد آرا را کسب کرد.

پیام‌های تبریک

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از این کشورش به همراه مکزیک و کانادا به عنوان یکی از برگزار کنندگان جام جهانی ۲۰۲۶ برگزیده شده، ابراز خرسندی کرد. وی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود تلاش آمریکا برای کسب میزبانی این رقابت‌ها را ستود و موفقیت آمریکا و دو کشور همسایه این کشور را تبریک گفت.

آمریکا یک بار دیگر نیز در سال ۱۹۹۴ میزبان بازی‌های جام جهانی فوتبال بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

مسئولان فدراسیون فوتبال مراکش نیز در صفحه توئیتر این فدراسیون، پیروزی سه کشور آمریکای شمالی برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ را به آنها تبریک گفتند.

نامزدی مجدد اینفانتینو

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا که ریاست نشست روز چهارشنبه کنگره این فدراسیون در مسکو، پایتخت روسیه را بر عهده داشت، پس از رأی‌گیری برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶، نامزدی خود برای انتخابات آتی فیفا را اعلام کرد.

انتخابات بعدی برای تعیین رئیس فبفا در سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد و آقای اینفانتینو قصد دارد یک بار دیگر بخت خود را برای کسب کرسی ریاست این فدراسیون آزمایش کند.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

حضور پوتین در مراسم فیفا

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه که در مراسم روز چهارشنبه کنگره فیفا شرکت کرده بود، از مسئولان فیفا به خاطر «دخالت ندادن امور سیاسی در ورزش» تشکر کرد.

از سوی دیگر دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه پیش از اعلام نام میزبانان جام جهانی ۲۰۲۶ در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در صورت انتخاب آمریکا، روسیه مقام‌های بلندپایه این کشور را دعوت خواهد کرد، گفت: «رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین از این که هر کسی را [از آمریکا] به حضور بپذیرد، خوشحال خواهد شد.

روز جمعه گذشته خبرگزاری روسی ریانووستی از قول یک دیپلمات، از مذاکره مسکو و واشنگتن برای انجام دیداری میان دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین خبر داده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy