Tuesday, Jun 12, 2018

صفحه نخست » پایان گروگان‌گیری در پاریس با بازداشت مهاجم و آزادی گروگان‌ها

radioFarda_061318.jpgرادیو فردا - مقامات فرانسه اعلام کردند که گروگان‌گیری در پاریس با آزادی گروگان‌ها و بازداشت فرد مهاجم که خواستار تماس با سفارت ایران شده بود، پایان یافت.

ژرار کلمب وزیر کشور فرانسه در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «این شخص دستگیر شده است و گروگان‌ها را خطری تهدید نمی‌کند.»

ساعاتی پیش پلیس فرانسه خبر داد که مردی در یکی از مغازه‌های شهر پاریس دو نفر را به گروگان گرفته و خواستار تماس با سفارت ایران شده است تا از طریق آن پیامی را به دولت فرانسه برساند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این مغازه در مرکز پاریس و منطقه دهم این شهر قرار دارد که پلیس فرانسه بلافاصله پس از حادثه گروگان‌گیری آنجا را به محاصره خود درآورد.

هنوز گزارشی از چگونگی پایان گروگان‌گیری منتشر نشده و مشخص نیست که گروگان‌گیر خود را تسلیم کرده یا نیروهای ویژه توانسته‌اند وی را غافلگیر کنند، اما مقامات پلیس فرانسه به رسانه‌ها اطلاع داده بودند که تلاش می‌کنند با گروگان‌گیر وارد مذاکره شوند.

بر اساس گزارش‌ها فرد مهاجم در ابتدا سه نفر را به گروگان گرفته بود، اما یک نفر از آنها پس از درگیری با وی موفق به فرار شد، اگرچه او جراحات سطحی برداشته است.

این گزارش‌ها همچنین عنوان می‌کرد که گروگان‌گیر به روی دو گروگان خود بنزین ریخته بود.

هنوز اطلاعاتی درباره هویت و و ملیت و ظاهر گروگان‌گیر منتشر نشده است، اما پلیس می‌گوید که وی خواسته بود با سفارت ایران تماس برقرار کند و از این طریق پیغامی را به دولت فرانسه برساند.

گروگان سوم نیز که موفق به فرار شده بود گفته است که مهاجم نامه‌ای داشته که می‌خواسته آن را از طریق سفارت ایران به دولت فرانسه برساند. اما مقامات وزارت کشور فرانسه می‌گویند که «خواسته‌های وی واقعا مبهم و بی‌ربط بود».

با این حال وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که برای حل ماجرا حاضر به همکاری با دولت فرانسه است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرده است: « با توجه به اهمیت جان انسان‌ها و ابعاد انسان‌دوستانه موضوع و در صورت تشخیص و درخواست دولت و پلیس فرانسه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس آماده کمک و همکاری با دولت فرانسه است.»

پیش از این پلیس فرانسه گفته بود به نظر نمی‌رسد انگیزه‌های تروریستی پشت این حادثه باشد.‎

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع درگیر در ماجرا نوشته بود که ارزیابی‌های اولیه پلیس این ظن را تقویت می‌کند که فرد گروگان‌گیر احتمالا تعادل روانی ندارد و فعلا انگیزه او مشخص نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy