Thursday, Jun 28, 2018

صفحه نخست » آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان

fire_062818.jpgرادیو فردا - وقوع آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان منجر به مرگ یک نفر و زخمی شدن دست‌کم ۱۸ تن دیگر شد. مقام‌های مسئول از مهار آتش‌سوزی خبر می‌دهند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان، روز پنج‌شنبه (هفتم تیر) در گفت و گو با ایرنا، مرگ یک نفر به علت «سوختگی ۱۰۰ درصدی» را تأیید کرده‌است.

رضا رفیعی همچنین از انتقال ۱۰ نفر از مصدومان حادثه به بیمارستان‌های اهواز و آبادان خبر داده‌است. به گفته وی، هشت نفر از مصدومان نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

شهیار میرخشتی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان، نیز گفته که فرد جان‌باخته، «در محل حادثه فوت کرده‌است.»

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این آتش‌سوزی در واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان و نزدیک به ساعت ۱۲ شب چهارشنبه آغاز شد و دلیل وقوع آن هنوز اعلام نشده‌است.

مقام‌های مسئول می‌گویند آتش‌نشانان حوالی ساعت چهار بامداد روز پنج‌شنبه موفق به مهار آتش‌سوزی شدند.

علیرضا نریمان‌نژاد، رئیس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام خبر «مهار کامل» آتش‌سوزی، از «ایمن‌سازی‌های لازم» در این مجتمع خبر داده‌است.

وی همچنین به ادامه فعالیت‌های تیم‌های عملیاتی تا ساعت شش صبح روز پنج‌شنبه، به منظور «پایین آوردن دما و نیز خنک‌سازی محل» اشاره کرده‌است.

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که سالانه ۶۰ هزار تن محصول پی‌وی‌سی تولید می‌کند، در دوران جنگ ایران و عراق نیز به‌طور کامل ویران شده بود.

با این حال این واحد بازسازی شد و در سال ۶۷ خورشیدی بار دیگر وارد مدار تولید شد.

پلی‌وینیل کلراید یا پی‌وی‌سی نوعی پلاستیک بسیار پرکاربرد است و یکی از ارزشمندترین فرآورده‌های صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌آید.

آتش‌سوزی در این مجتمع در حالی رخ داده که در روزهای گذشته عنوان شده بود، مجتمع پتروشیمی آبادان به علت شوری بالای آب آبادان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

استان خوزستان ایران سال‌هاست که علاوه بر مشکلات کمبود آب، آلودگی هوا و دمای بیش از حد، به‌طور مداوم شاهد اعتراض‌های کارگری صنایع مختلف خود بوده‌است.

همایون یوسفی، یک عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفته که خوزستان با ۹۰۰ تجمع در سال گذشته رتبه اول تجمعات در ایران را به خود اختصاص داده‌است.

به گفته وی، «حرف مشترک همه این تجمعات، ضعف مدیریت مسائل در استان است.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy