Monday, Jul 2, 2018

صفحه نخست » جنگ روانی دولت علیه مردم

rouhani_070118.jpgبهروز مفید - شبکه بیان

روز گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه، محمد باقر نوبخت که با حفظ سمت، پست سخنگویی دولت را نیز بر عهده دارد، به اخبار منتشر شده پیرامون حذف یارانه 3 دهک دیگر واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرد.

پیشتر اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا -رسانه مرجع شبکه بانکی- خبر داده بود 6 تیر ماه سال جاری آیین نامه اجرایی تبصره 14 قانون بودجه امسال در خصوص درآمدها، پرداختی ها و مصاف قانون هدفمندی یارانه ها برای سال 97 با امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

اما خبرگزاری های تسنیم و فارس ساعاتی پیش از قول نوبخت، این خبر را تکذیب کردند.

به نظر می رسد اختلافات در درون دستگاه دولت روحانی نیز در ارتباط با کنترل وضع اقتصاد بالا گرفته است. از سویی حسن روحانی رو به دوربین ها اعلام می کند که هیچ کالایی کم نشده و در عین حال فروش نفت ظرف 3 ماه گذشته افزایش داشته و از طرفی خواستار مجازات اعدام برای "اخلالگران اقتصاد کشور" می شوند.

از سویی دیگر اعلام می شود که کالا موجود است و از سویی دیگر نوبخت از مردم می خواهد که طلا و ارز خود را به بازار تزریق کنند. همچنین در تازه ترین خبرها، پس از ممنوعیت واردات 1339 قلم کالا، اعلام می شود که یارانه 45500 تومانی مردم قطع می شود و از سوی دیگر تکذیب می گردد.

در همین حال گزارش می رسد که نیروگاه ها به خوبی کار می کنند و هم اکنون برق رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان انجام شده است و از طرفی دیگر برق شهرهایی چون تهران را جیره بندی می نمایند.

آنچنان که شاهد هستیم، روند کنترل بازار به کلی از دست دولت خارج شده است و توانی جهت مقابله با اعتراضات و همچنین اصلاح امور فعلی ندارد.

این در حالیست که اصلاح طلبان برای رهایی از مخمصه ای که حکومت در آن گرفتار شده، دست به دامان علی خامنه ای برای حل و فصل مشکلات شده اند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به تازگی علی شکوری راد -دبیرکل حزب چند نفره اتحاد ملت- که اوج فعالیت این حزب، نشست های درون گروهی پشت درهای بسته و راهکار ارائه کردن برای دولت است، توپ را به زمین رهبر جمهوری اسلامی انداخت و با بیان اینکه بعید می دانیم الان و در بحران فعلی کاری از دست شخص آقای روحانی بربیاید، اظهار کرد: راه حل این بحران فزاینده در دست روحانی نیست بلکه روحانی باید با مقام معظم رهبری بنشیند و بگوید که راه حلی پیش روی ما قرار دهند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که به نظر می رسد بسیار دیر باشد. اصلاح طلبان که خود رویارویی مستقیم با خامنه ای جهت قبضه تمام امور جاری کشور را داشتند، امروز و در شرایطی که بحران را با تمام وجود خود حس می کنند، قصد مقصر جلوه دادن دیگری را دارند و تلاش می کنند خود در سایه بنشینند.

گزارشات حاکی از آن است که جلسات بی رونق اصلاح طلبان سیر صعودی گرفته تا پس از فروپاشی جمهوری اسلامی، خود را بی گناه نشان داده و یکی از گزینه های انتخابات آزاد باشند.

اخبار دقیق ما حاکی است که از اهداف اصلاح طلبان برای پس از جمهوری اسلامی، شخص شاهزاده رضا پهلوی است که به پشتوانه رای مردم، می تواند آنان را در صحنه انتخاباتی کنار بزند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy