Wednesday, Jul 4, 2018

صفحه نخست » افتتاح اولین رستوران سیار توسط دانشجویان دختر افغان در شهر کابل + ویدئو

zanan_Afghan.jpgالعربیه ـ برای اولین بار در شهر کابل پایتخت افغانستان یک رستورانت سیار داخل یک ملی بس (اتوبوس) از سوی دانشجویان دختر ایجاد شده که جاده‌های این شهر را می‌پیماید.

منیژه واحدی دانشجوی سال چهارم دانشکده اقتصاد است که با شش هم صنفی‌اش این رستورانت سیار را ساخته وتصمیم دارد ۳۰ رستورانت سیار دیگر را هم راه اندازی کند.

منیژه واحدی می‌گوید: " هفت نفر هستیم که یک پسر هم در جمع ما است که هشت نفر می‌شویم. ما این رستورانت را از پول خرچی خود ساختیم. وقتی فامیل به عنوان خرچی برای ما پول می‌داد ما آن پول را جمع می‌کردیم؛ حتی بعضی اوقات نان نمی‌خوردیم و پول‌اش را جمع می‌کردیم تا یک کار ایجاد کنیم. "

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

واحدی افزود: " ما این کار را انجام دادیم تا برای جوانان انگیزه بدهیم و الگو باشیم. ما باید ننشینیم که دولت برای ما کار بدهد، کار وجود دارد اما کمی تلاش بکار دارد و حمایت به خرچ دهیم. "

منیژه واحدی با ابراز رضایت از ایجاد این رستورانت می‌گوید، تا کنون رستورانت سیارش از سوی باشندگان کابل مورد استقبال قرار گرفته و مشتریان زیادی پیدا کرده است.

این رستورانت سیار در بخش اشتغال زایی در افغانستان کمک کرده و برای چندین جوان به شمول دختر و پسر زمینه کار را فراهم کرده است.

قابل ذکر است که بیشترین جمعیت افغانستان را جوانان تشکیل می‌دهد و نبود بازار کار در این کشور سبب گردیده که از نیروی جسمی وفکری این جوانان کمتر استفاده شود. افغانستان کشوری است که نرخ بیکاری‌اش به ۴۱ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، سالانه هزاران جوان از رشته مختلف دانشگاه‌های افغانستان فارغ می‌شوند و نبود بازارکار و نبود تعادل میان جمعیت و اقتصاد سبب گردیده که با فارغین این جوانان، نرخ بیکاری نیز افزایش یابد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy