Saturday, Jul 7, 2018

صفحه نخست » موضوع سکس و ارتباط آن با پرخاشگری ایرانیان در اینترنت؛ ف. م. سخن

A8FE4B17-BA98-4851-8F79-42EAE5F53D1C.jpegتابوی سکس.
ممنوعیت صحبت از بدن انسان و نیازهای طبیعی آن.
کمپلکس های روانی، در اثر این نپرداختن ها و ممنوعیت ها.

متاسفانه به این موضوعات کمتر در نوشته های سیاسی پرداخته می شود. ما همه ی مشکلات را از حکومت می دانیم و بیشتر به آن می پردازیم. سخن گفتن از موضوعات ممنوعه جنسی، حتی برای اشخاص غیر مذهبی و خداناباور دشوار است چه برسد به افراد مذهبی و معتقد به قدرت ماورایی.

امیال سرکوب شده ی انسانی، بر رفتارها و خلقیات آدمی تاثیر قطعی می گذارد. انسان بی آن که بداند، رفتارهایی از خود بروز می دهد که هرگز به علت العلل آن پی نمی برد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

ما به بخش عامه پسند و نازل اینترنت نمی پردازیم بلکه سخن ما در باره ی بخش سیاسی است که با مسائل جدی سر و کار دارد.

در صفحات اینترنت فارسی، شاهد پرخاشگری ها و تندی ها و گفتارهای رکیک هستیم. با کسانی که قبول داریم، برخوردهای در حد افراط دوستانه و با کسانی که قبول نداریم برخوردهای در حد تفریط دشمنانه مشاهده می کنیم.

جالب توجه اینجاست که نه تنها اشخاص مذهبی بلکه اشخاص غیر مذهبی هم در مسائل جنسی که بخش مهمی از نیازهای انسان ست، به شکل ممنوعه برخورد می کنند و وارد حریم آن نمی شوند.

ما در میان خانواده های فرهیخته و به ظاهر مدرن دیده ایم که افکار و رفتارهای قرون وسطایی نسبت به زنان و دختران و پسران کم سن و سال وجود دارد.

به عبارتی، بسیاری از ایرانیان از مدرنیسم، تنها پوسته اش را در اختیار گرفته اند و خود را در درون این پوسته پنهان کرده اند ولی به محض این که این پوسته شکاف بر می دارد و هسته ی اصلی شخص دیده می شود، جز فردی با تعصب ها و باور های به شدت سنتی و عقب مانده مشاهده نمی کنیم.

شاید یکی از دلایل عدم مطرح شدن موضوعاتی که به سکس مربوط می شود، نداشتن روابط موفق در این زمینه است.

فحاشی های جنسی، به نوعی تخلیه ی عقده های درونی ست که منشاء بیشتر آن ها مشکلات ناشی از سرکوب قوای جنسی ست.

بخش اعظم جامعه ی ما آلوده به این معضل بزرگ انسانی ست. حکومت اسلامی از یک سو، تربیت خانواده و مدرسه از سوی دیگر، موضوع سرکوب خواست ها و نیازهای جنسی را کاملا عادی کرده اند و مردم را به آن عادت داده اند.

سکس و ظرایف آن، به خاطر نداشتن رابطه هرگز آموخته نمی شود و مردان، در حد ماشین تجاوز و زنان، در حد موجوداتی تسلیم در مقابل طرف قدرتمند یا متنفر از روابط جنسی به خیال خود، رابطه ی «سالم» دارند حال آن که این حالت ها منجر به سرخوردگی های درونی طرفین می شود.

این مشکلات در برخوردهای سیاسی تاثیر مستقیم می گذارد ولی هرگز در باره ی آن ها صحبتی نمی شود.

اگر ریشه بسیاری از اختلافات و پرخاشگری های غیر قابل توجیه سیاسی را بررسی کنیم، به ظن قریب به یقین، به مسائل مربوط به سکس و نداشتن رابطه ی جنسی صحیح خواهیم رسید. در این باره و در باره ی مساله ی بسیار مهم «ترس از سکس» بیشتر سخن خواهیم گفت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy