Sunday, Jul 8, 2018

صفحه نخست » از عکس یادگاری با تتلو تا فیلتر اینستاگرام و دعوا با سلبریتی ها

177662DD-119D-4EC2-8875-A023C0BD57D2.jpegچکیده :البته یک سال پیش قرار بود این فاصله ها برداشته شود و اینها به یکدیگر نزدیک شوند، اما پس از شکست در انتخابات آن شعارها هم فراموش شد و طی این یک سال رئیسی که با تتلو عکس یادگاری انداخت نه تنها در مقابل فیلتر تلگرام واکنشی نشان نداد و در مقابل تهدید به توقیف اینستاگرام هم سکوت کرده که حتی حالی هم از تتلو و هوادارانش نمی...


کلمه، دادستانی تصمیم به فیلتر اینستاگرام گرفته است. دلیل این تصمیم سوء استفاده سلبریتی ها از این فضا ذکر شده است. ایسنتاگرام ملک سلبریتی هاست. از بازیگر تا فوتبالیست در آنجا فعالیت دارند، حرفهایشان را میزنند، عکس میگذارند، تبلیغ می کنند و حتی برای زلزله زدگان و هر موضوعی که نیاز به کمک های مردمی دارد پول جمع می کنند. نه فقط افراد معروف که حتی افراد عادی نیز در این فضا بشدت فعال هستند و بعضا با پست ها و نوشته‌های غیر متعارف معروف می شوند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

حال این فضا مقامات قضایی را نگران کرده است و می گویند پرونده‌های کلاه برداری در این فضا شکل گرفته، پس باید اینستاگرام را تعطیل کرد. نگرانی از نفوذ سلبریتی ها در حالی است، سال گذشته یکی از همین سلبریتی ها که نتوانست در فضای حقیقی فعالیت کند و اینستاگرام را به عنوان فضای فعالیت خود برگزید، به یکی از چهره های نزدیک به مقامات قضایی تبدیل شد.

امیرتتلو خواننده ای با ظاهر و رفتاری غیر متعارف و حتی خارج از هنجارهای پذیرفته شده عرفی چه رسد به هنجارهای مرسوم اصولگرایان، سال گذشته در کنار ابراهیم رئیسی عکس تبلیغاتی انداخت و خود را حامی او معرفی کرد. تتلو قرار بود ۴ میلیون رای به سبد رییسی اضافه کند، پس نه ظاهر و نه پوشش هیچ کدام مهم نبود، او با بدنی خالکوبی شده کنار رئیسی نشست و دقایقی با یکدیگر گپ زدند.

عکس تتلو و رئیسی به سرعت به سوژه یک فضای مجازی تبدیل شد و بسیاری در مورد آن نوشتند. در جریان اصول گرای حامی رئیسی، دو گروه در مقابل این دیدار تشکیل شد. گروهی که از رئیسی روی برگرداند و رفتار او را خلاف ارزشهای حاکم بر این جریان دانست و گروه دیگر که از رفتار رئیسی حمایت کرد و آن را سراغازی برای تغییر رفتار در جریان اصول گرایی خواند.

اما در مقابل جریان حامی رئیسی، بسیاری از اصلاح طلبان و فعالان دنیای مجازی نپذیرفتند که این اقدام در جهت تغییر رفتار بخشی از جریان اصول گرا در مقابل سبک زندگی بخشی از جامعه است. چندی پس از انتخابات، مشخص شد که آن دیدار صرفا یک برنامه تبلیغاتی بوده است و قرار نیست در نگاه این بخش از جریان سیاسی کشور نسبت به سبک زندگی مردم تغییری ایجاد شود. امیر تتلو و حامیانش فقط برای ساعاتی تحمل شدند و پس از آن در بر پاشنه قبلی شروع به چرخیدن کرد.

نه‌تنها دیگر کسی از جریان اصول گرای حامی رئیسی سخنی از تغییر نگاه به سبک زندگی مردم و خصوصا جوانان به میان نمیاورد که باز هم چون گذشته این جریان سعی در قالب کردن نگاه خود به جامعه دارد و فراموش کرده که یک روز مانده به انتخابات با چه کسی عکس یادگاری انداخته بود.

طی یک سال گذشته بحث های جدی در جامعه در خصوص نوع پوشش و خصوصا حجاب اختیاری صورت گرفت و حتی دخترانی با حضور در خیابان و برداشتن حجاب خود اعتراضشان را به نمایش گذاشتند. در واقع امیر تتلویی که رئیسی با او عکس انداخت قرار بود بخشی از رای این جماعت را به صندوق فردی اضافه کند که نزدیک به قوه قضاییه‌ای است، قوه ای که دادستان آن معترض است که چرا حکم این دختران بیست سال حبس تعزیری نیست. هواداران تتلو که با او به پای صندوق رای آمدند نه حجاب دارند و نه از هنجارهای مورد نظر قوه قضاییه تبعیت میکنند. آنها در اینستاگرام حضور دارند، پست سلبریتی ها را لایک میکنند، آنان را دنبال میکنند، اگر زلزله ای بیاید به سلبریتی های اینستاگرامی اعتماد میکنند و خلاصه از دنیای قوه قضاییه فرسنگ ها فاصله دارند.

البته یک سال پیش قرار بود این فاصله ها برداشته شود و اینها به یکدیگر نزدیک شوند، اما پس از شکست در انتخابات آن شعارها هم فراموش شد و طی این یک سال رئیسی که با تتلو عکس یادگاری انداخت نه تنها در مقابل فیلتر تلگرام واکنشی نشان نداد و در مقابل تهدید به توقیف اینستاگرام هم سکوت کرده که حتی حالی هم از تتلو و هوادارانش نمی پرسد.

منبع: امتداد

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy