Thursday, Jul 12, 2018

صفحه نخست » نتانیاهو به پوتین: حکومت اسد را تهدید نخواهیم کرد، ایران را از سوریه خارج کنید

Putin_Netanyahu.jpgالعربیه - یک مقام مسئول اسرائیلی به خبرگزاری رویترز گفت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل چهارشنبه ۱۱ ژوئیه به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گفت که اسرائیل قصد ندارد حکومت بشار اسد بر سوریه را تهدید کند.

به گفته این مقام مسئول، نتانیاهو در عین حال از روسیه خواست نیروهای ایرانی را از سوریه خارج کند.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو در دیدار با پوتین در مسکو گفت: «هیچ اقدامی علیه نظام اسد انجام نخواهیم داد، باید ایرانی‌ها را از سوریه خارج کنید».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این مقام مسئول که خواسته نامش فاش نشود افزود: «روسیه در حال تلاش است تا نیروهای ایرانی را از مناطق نزدیک به بلندی‌های جولان دور کند. از این رو پیشنهاد داد که ایرانی‌ها ۸۰ کیلومتر از این منطقه دور باشند اما این با خواست اسرائیل که می‌خواهد نیروهای ایرانی به طور کامل از سوریه خارج شوند، تناسب ندارد».

پیش از این دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده بود «نتانیاهو به پوتین توضیح خواهد داد که اسرائیل موضع‌گیری نظامی ایران یا گروه‌های وابسته به آن را در هیچ کجای سوریه را نمی‌پذیرد».

بنا بر این اعلام «نتانیاهو همچنین بر ضرورت پایبندی سوریه به توافق‌نامه آتش‌بس امضا شده میان دو طرف در سال ۱۹۷۴ تاکید می‌کند».

نتانیاهو سه‌شنبه با الکساندر لاورینتیف فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری و سرگئی ویرشنین معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده بود.

او اخیرا گفته بود که هدف از سفرش به روسیه «تضمین ادامه همکاری امنیتی دو طرف و بحث بر سر تحولات منطقه است».

شایان ذکر است که نیروهای دولتی سوریه اخیرا با پشتیبانی روسیه، عملیاتی هوایی و زمینی برای بیرون راندن مخالفان از مناطق جنوب غرب سوریه واقع در نزدیکی‌ بلندهای اشغال شده جولان آغاز کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy