Friday, Jul 13, 2018

صفحه نخست » روسیه: در صورت لزوم، بیش از یک میلیون بشکه‌ای که توافق کرده بودیم، تولید نفت را افزایش می‌دهیم

naft.jpgایسنا ـ وزیر انرژی روسیه اعلام کرد اوپک و متحدانش ممکن است تولید نفت خود را در صورت لزوم بیشتر از یک میلیون بشکه‌ای که ماه گذشته توافق کردند، افزایش دهند. روسیه متعهد شده است تولید نفت خود را ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد و به سرعت دست به کار شده است. این کشور در ژوییه حدود ۸۰ درصد از ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولیدی که تحت توافق با اوپک کاهش داده بود را احیا کرد.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد اوپک و متحدانش ممکن است تولید نفت خود را در صورت لزوم بیشتر از یک میلیون بشکه‌ای که ماه گذشته توافق کردند، افزایش دهند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک در مسکو به خبرنگاران گفت: اگر نیازی به عرضه بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز وجود داشته باشد ما می‌توانیم به سرعت در این باره گفت‌وگو کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم. تولیدکنندگان در صورت لزوم از همه ابزارهای لازم برخوردار هستند.

با وجود تعهد روسیه و عربستان سعودی با متحدانشان برای افزایش تولید، قیمت‌های نفت نزدیک به بالاترین حد خود در بیش از سه سال گذشته مانده‌اند.

میزان عرضه با سقوط بیشتر تولید ونزوئلا، اختلالات چشمگیر در صادرات لیبی و دورنمای بازگشت مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران در مضیقه قرار گرفته است.

نواک درباره این‌که آیا در خصوص جزییات افزایش عرضه بیش از میزان توافق شده با خالد الفالح، همتای سعودی خود مذاکره کرده است، اظهارنظر نکرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بحث درباره این‌که کدام کشورها میزان عرضه خود را افزایش خواهند داد و تولید چه میزان افزایش پیدا خواهد کرد همچنان موضوعات جنجالی در گروه اوپک پلاس مانده است.

ایران که با تحریم‌های آمریکا در اواخر سال میلادی جاری مواجه است، با افزایش تولید مخالف بوده و اعلام کرده است اگر اعضا از سهمیه تولید خود فراتر روند، نقض توافق کاهش تولید خواهد بود. حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک، اظهار کرده است آقای نواک اشتباه می‌کند. هیچ توافقی برای تولید یک میلیون بشکه در روز در نشست ماه گذشته وین وجود نداشت. کشورهایی که تولیدشان را بیش از میزان توافق شده در پیمان سال ۲۰۱۶ کاهش داده بودند، اجازه یافتند به سطح پایبندی ۱۰۰ درصدی به این پیمان بازگردند و هر کسی که اقدامی فراتر از این توافق انجام دهد، آن را نقض کرده و مسئول تبعات آن خواهد بود.

روسیه متعهد شده است تولید نفت خود را ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد و به سرعت دست به کار شده است. این کشور در ژوییه حدود ۸۰ درصد از ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولیدی که تحت توافق با اوپک کاهش داده بود را احیا کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy