Monday, Jul 16, 2018

صفحه نخست » حمله دوباره موشکی اسرائیل به پایگاه نظامی سپاه قدس در حلب

is_071418.jpgرادیو زمانه، در حالی که ارتش سوریه به کمک جنگده‌های روسیه در حال بیرون کردن مخالفان بشار اسد از جنوب غربی این کشور است، اسرائیل به یک پایگاه نظامی در حلب که گفته می‌شود مورد استفاده نیروهای سپاه قدس هم هست، حمله موشکی کرد.

رسانه دولتی سوریه (سانا) یکشنبه شب ۱۵ ژوییه / ۲۵ تیر اعلام کرد که اسرائیل به یک مرکز نظامی در نزدیکی فرودگاهی در حومه شهر حلب حمله موشکی کرده است.

یک سخنگوی ارتش سوریه به سانا گفت که تعداد ۱۰ موشک به مرکزی نظامی در نزدیکی فرودگاه نیرب شلیک شده‌اند: "دشمن صهیونیستی یک از پایگاه‌های نظامی در شمال فرودگاه نیرب را هدف قرار داد که تنها موجب خسارت مالی شد."

ارتش اسرائیل به این خبر واکنشی نشان نداده است. سوریه گفته است که حمله تلفاتی به دنبال نداشته است اما این مستقل تایید نشده است. تایمز اسرائیل از قول مخالفان بشار اسد نوشته است که حمله به نیرب تلفات داشته است اما اعلام کرده که نمی‌تواند این اطلاعات را مستقلا تایید کند.

حمله اسرائیل به پایگاهی نظامی در حلب در حالی صورت می‌گیرد که روز یکشنبه نیروهای نزدیک به بشار اسد به کمک حملات هوایی جنگنده‌های روسیه کنترل خود بر قنیطره و‎ درعا در جنوب غربی این کشور را گسترش دادند.

در حال حاضر، یک نوار بین قنیطره و‎ درعا در کنترل نیروهای نظامی مخالف بشار اسد است. این نوار در مجاورت بلندی‌های جولان قرار دارد و برای اسرائیل اهمیت استراتژیک دارد.

به گزارش رویترز، حمله یکشنبه شب می‌تواند اقدام اسرائیل برای حمایت از نیروهای نظامی مخالف دولت بشار اسد باشد که در جنوب غربی سوریه و در مجاورت منطقه بلندی‌های جولان در حال جنگ با نیروهای ارتش سوریه، حزب‌الله لبنان و سپاه قدس ایران هستند.

"آروتز شوا"، از رسانه‌های محافظه‌کار اسرائیل از قول نیروهای مخالف بشار اسد نوشته است که پایگاه نظامی‌ای که یکشنبه شب در حلب مورد حمله قرار گرفت از مقرهای نیروهای نظامی سپاه قدس هم هست. تایمز اسرائیل هم به ارتباط فرودگاه و پایگاه نظامی نیرب با نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اشاره کرده است.

اسرائیل، نگران حضور ایران در سوریه است و حضور نیروهای سپاه را به ویژه در مجاورت مرز سوریه با بلندی‌های جولان تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.

در شش ماه گذشته، اسرائیل دو بار به پایگاه نظامی و فروگاه تیفور (T4) از مقرهای نظامی سپاه قدس در خاک سوریه حمله موشکی کرده است. بار اول، در آوریل ۲۰۱۸ اسرائیل برای تلافی تجاوز یک پهباد متعلق به سپاه به خاک اسرائیل به پایگاه تیفور حمله کرد. حمله آوریل، منجر به کشته شدن هشت نیروی ایرانی سپاه قدس شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

هنوز مقامات ایرانی یا سوری حضور نیروهای ایرانی در نزدیکی فرودگاه نیرب را تایید نکرده‌اند اما اگر حضور نیروهای ایرانی تایید شود، این سومین حمله اسرائیل به مواضع سپاه قدس در خاک سوریه است.

جمهوری اسلامی ایران از متحدان کلیدی بشار اسد در جنگ سوریه است و در این جنگ از نیروهای دولت سوریه و شماری از شبه‌نظامیان از جمله حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند.

حمله یکشنبه شب به حلب می‌تواند واکنش اسرائیل به تجاوز پهبادهای سوری به خاک اسرائیل هم باشد. هفته گذشته پس از ورود دو پهباد سوری به خاک اسرائیل در دو روز مختلف، اسرائیل اعلام کرد که نقض حریم هوایی خود را تحمل نمی‌کند.

اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین از سوریه را در خاک اسرائیل ساقط کرده است. دو روز بعد، در روز ۲۲ تیرماه، ارتش اسرائیل یک فروند پهپاد سوری را در مجاورت قنیطره در بلندی‌های جولان ساقط کرد.

اسرائیل تجاوز به حریم هوایی‌اش توسط پهباد اول سوریه را بی‌پاسخ نگذاشت و در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۲۱ تیر اسرائیل به سه موضع نظامی ارتش سوریه در بلندی‌های جولان در قنیطره حمله کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy