Saturday, Jul 21, 2018

صفحه نخست » تلفات سنگین سپاه در حمله پژاک به پاسگاه مریوان + فیلم

Pjak011.jpgرادیو زمانه: قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۱۱ تن از اعضایش در درگیری با یک گروه مسلح کشته شدند.

رضا میرزایی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نیز گفته است که درگیری بین نیروهای سپاه و گروه مسلح ۲:۳۰ بامداد شنبه، ۳۰ تیر در روستای دری در منطقه مرزی مریوان رخ داده. او این گروه مسلح را حزب «حیات آزاد کردستان» (پژاک) معرفی کرده و گفته که آنها به پایگاه بسیج روستای دری حمله‌ور شده‌اند. در این حمله ۱۱ عضو سپاه کشته و هشت تن دیگر مجروح شدند.

میرزایی پیش از این گفته بود که هنوز هویت این گروه مسلح مشخص نشده و کسی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

خاکسپاری کشته شدگان نیروهای سپاه:

هرچند معاون امنیتی استاندار کردستان از حمله به پایگاه بسیج خبر داده، قرارگاه حمزه در اطلاعیه خود می‌نویسد که به دنبال حمله به «پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان در استان کردستان و متعاقباً انفجار زاغه مهمات» نیروهایش کشته شده‌اند.

چندین گروه کرد مخالف جمهوری اسلامی در منطقه مرزی کردنشین ایران و عراق فعال هستند.

آمبولانس ها در مریوان در حال انتقال کشته شدگان شب گذشته:

بنا به اظهارات مخالفان کرد، سپاه هفته گذشته دو درگیری با حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) در پاوه و با «یگان‌های مدافع شرق کردستان» (ی ر ک)، شاخه نظامی «جنبش جامعه دموکراتیک و آزاد روژهلات کردستان» (کودار) در منطقه مرزی نودشه داشت. هرچند مشخص نیست آیا طرفین به یک درگیری واحد اشاره داشته‌اند یا خیر.

ی ر ک نام دیگری برای پژاک، یکی از شاخه‌های حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در ایران است و کودار بال سیاسی این جنبش.

روابط عمومی قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه شنبه ۲۳ تیر مدعی شد که سه عضو یک گروه مسلح را کشته و یک عضو دیگر را به شدت زخمی کرده و یک نیروی بسیجی بومی‌اش را نیز از دست داده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «فرات‌نیوز»، نزدیک به پ ک ک، فرماندهی ی ر ک ۲۶ تیر از کشته‌شدن چهار عضو مسلح‌اش در حمله نیروهای ایرانی در ۲۰ تیرماه، حوالی نودشه خبر داده بود.

کاوه بهرامی، یک فرمانده ارشد حدکا به خبرگزاری «روداو»، وابسته به حکومت اقلیم محلی کردستان عراق هم ۲۳ تیر گفت که نیروهای این حزب با سپاه پاسداران در منطقه پاوه درگیر شده‌اند و دو تن از آنها را کشته‌اند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

روداو شنبه ۳۰ تیر به نقل از حدکا گزارش داده است که «یک گروه ناشناس» حمله به مریوان را انجام داده اند. فرات‌نیوز هم در گزارشی به نقل از «منابع آگاه» ادعا کرده که ساعت ۲ بامداد امروز «نیروهای انقلابی کردستان» (احتمالاً اشاره به ی ر ک) به پایگاه نیروهای ایرانی در دری حمله کرده، ۱۵ عضو سپاه را کشته و پنج تن دیگر را زخمی کرده است.

به گفته این وب‌سایت خبری، کودار پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای در واکنش به قتل اقبال مرادی، عضو شبکه حقوق بشر کردستان و فعال حقوق کردها در کردستان عراق هشدار داده بود که انتقام مرگ هواداران خود را از ایران خواهد گرفت.

پیکر بی‌جان اقبال مرادی، پدر زانیار مرادی، و عموی لقمان مرادی زندانیان سیاسی کرد محکوم به اعدام سه‌شنبه شب گذشته در حالی در پنجوین سلیمانیه پیدا شد که محل اصابت سه گلوله بر بدنش وجود داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy