Thursday, Jul 26, 2018

صفحه نخست » آمدنیوز: سپاه مصاحبه زنده روحانی را لغو کرد، درگیری روحانی با تیم حفاظت

amad_072518.jpgآمدنیوز - «حسن روحانی» طی روزهای گذشته با تیم حفاظتی خود که از نیروهای سپاه پاسداران هستند، درگیر شده است. این درگیری به تحریک «محمود واعظی» رئیس دفتر روحانی که دوست صمیمی «سیدمسعود خامنه‌ای» است، رخ داده است.

یک مقام بلندپایه در حوزه ریاست دفتر «حسن روحانی» که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داد که «روحانی» به دنبال بهانه‌ای برای تعویض تیم حفاظتی خود است تا نیروهای سپاه پاسداران را با نیروهای وزارت اطلاعات جایگزین کند.

این اتفاق پس از آن رخ داده که «روحانی» در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که هشدارهای «آمدنیوز» در خصوص توطئه سازمان اطلاعات سپاه (ساس) و سردار «احمد حق‌طلب» برای ترور برخی شخصیت‌ها از جمله وی صحت داشته است.

«حق‌طلب» در بهمن‌ماه ۱۳۹۶ به معاونت «حسین طائب» در سازمان اطلاعات سپاه منصوب شده است. وی پیش‌تر فرماندهی سپاه حفاظت انصارالمهدی را عهده‌دار بوده است.

از سوی دیگر روز گذشته اعلام شد که «حسن روحانی» شام‌گاه سه‌شنبه دوم مرداد با مردم ایران به طور زنده صحبت خواهد کرد که این برنامه با فشار سپاه پاسداران به معاونت سیاسی صداوسیما لغو شده است.

فرماندهان سپاه پاسداران بدون توجه به نقش خود در خروج آمریکا از «برجام» و فرو بردن کشور در تحریم‌های سخت معتقدند «حسن روحانی» به طور عمد کشور را در معرض تهدیدات داخلی و خارجی قرار داده است. آنان می‌گویند دولت با قطع مکرر آب و برق، افزایش نرخ تورم و گرانی‌های گسترده، کشور را به حال خود رها کرده و با تهدید غرب به بستن تنگه هرمز، فشارهای خارجی بر کشور را افزایش داده است. از سوی دیگر این فرماندهان ناچارند به توصیه‌های مکرر «علی خامنه‌ای» در «رسیدن صدای واحد از ایران به غرب» عمل کنند اما در جلسات خصوصی خود اظهار می‌کنند جمهوری اسلامی توانایی و تکنولوژی لازم برای مقابله با آمریکا و اسرائیل را ندارد و باید به جای تحریک غرب، فضا را آرام و با آن‌ها مذاکره کرد. اقدامی که روحانی دقیقا برخلاف جهت آن حرکت می‌کند.

شورای‌عالی امنیت ملی که مدتی است با قهر «علی شمخانی» مواجه شده و جلسات خود را به ریاست رییس‌جمهور تشکیل جلسه می‌دهد، طی دستوری به سپاه و ارتش اعلام کرده است تا تنگه هرمز به عنوان شاهره انرژی جهان مسدود شود اما فرماندهان سپاه و ارتش از اجرای این دستور سر باز زده‌اند. فرماندهان نظامی معتقدند نخست باید تکلیف «پشت جبهه» روشن شود و این منطقه استحکام یابد تا بتوان به مصاف نظامی با غرب رفت. منظور آنان از «پشت جبهه» تعیین تکلیف سریع «حسن روحانی» با «کودتای به ظاهر دموکراتیک مجلس» و «طرح عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور» است. نظامیان تلاش دارند تا از میان «رئیسی»، «قاسم سلیمانی»، «قالیباف»، «علی باقری» و «سعید جلیلی» یکی را به مقام ریاست جمهوری و سرپرستی موقت دولت منصوب کنند.

روز گذشته حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح طی جلسه‌ای محرمانه نتیجه گرفته است که «حسن روحانی» به طور عمد کشور را به وضعیت بحرانی سوق داده تا با افزایش نارضایتی‌های داخلی و خارجی، جمهوری اسلامی را به سقوط بکشاند. این حوزه هم‌چنین از سازگاری مردم با مشکلات و عدم قیام آنان ابراز خرسندی کرده است.

به نظر می‌رسد تحولات داخلی و جنگ قدرت میان مقامات جمهوری اسلامی که با فشار جامعه جهانی برای انزوای حکومت همراه شده، به زودی تکلیف حکومت را مشخص خواهد کرد. روز گذشته «مایک پمئو» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خود با ایرانیان برانداز در دانشگاه رونالد ریگان کالیفرنیا در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: «اتفاقاتی هست که به طور غیرمنتظره می‌افتد. روز دقیقش را نمی‌دانیم ولی وقتی زمان مناسب برسد آن اتفاق خواهد افتاد.»

«آن اتفاق» قطعا اتفاقی است که طی روزها یا هفته‌های آتی خواهد افتاد و تمامی ایرانیان، مسئولان ریز و درشت کشور، جامعه اپوزیسیون و بخش زیادی از جامعه جهانی را «سورپرایز» خواهد کرد و باعث دگرگونی کامل در جمهوری اسلامی و برون رفت کشور از بن بست بلند فعلی خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy