Thursday, Jul 26, 2018

صفحه نخست » فرزندان صدها مهاجر غیرقانونی در آمریکا به خانواده هایشان بازگردانده شدند

D61B9FE8-E1F1-4360-93E8-E57815A2B0DC.jpegبی بی سی فارسی:

دولت آمریکا اعلام کرده است که ۱۸۰۰ نفر از کودکان مهاجران غیرقانونی را به والدینشان بازگردانده است.
طبق حکم یک دادگاه در سن دیه گو، دولت آمریکا موظف شده بود تا کودکان مهاجر جدا شده از خانواده هایشان را تا پنجشنبه به پدر و مادرشان برگرداند.
حدود ۲۵۰۰ کودک مهاجر، پس از بازداشت پدران و مادرانشان به اتهام ورود غیرقانونی به آمریکا، از خانواده هایشان جدا و در مراکز جداگانه ای نگهداری شده اند. طبق قوانین مهاجرتی آمریکا، ورود غیرقانونی به خاک این کشور می‌تواند به بازداشت منجر شود. همزمان، قوانین ایالات متحده بازداشت یا قرار دادن کودکان در بازداشتگاه و زندان را ممنوع کرده است.
با تاکید دونالد ترامپ بر اجرای قانون بازداشت و پیگیرد مرتکبان ورود غیرقانونی، کسانی که بدون داشتن روادید همراه فرزندانشان از مرز عبور کرده و وارد خاک آمریکا شده بودند بازداشت و کودکان آنان از والدین جدا شده و تا پایان رسیدگی به پرونده والدین، به طور موقت تحت سرپرستی دولت قرار گرفته یا به خانواده‌های آمریکایی سپرده شدند. این گروه از والدین تا زمان ارسال پرونده به دادگاه چند هفته در بازداشت خواهند بود و معمولا کسانی که برای اولین بار مرتکب ورود غیرقانونی شده باشند، به حبس محکوم نمی‌شوند.

اقدام دولت آمریکا در جداکردن کودکان مهاجران غیرقانونی از والدین با اعتراض حامیان حقوق بشر همراه شد.
بر اساس اعلام دولت آمریکا، از ۱۸۰۰ کودک بازگردانده شده، ۱۴۴۲ کودک به نزد والدینشان که در زندان هستند، بازگشته اند.
در این حال، ۷۰۰ کودک فاقد شرایط بازگردانده شدن تشخیص داده شده اند که در این میان، والدین ۴۳۱ کودک از آمریکا اخراج شده اند.
بر اساس اعلام دولت آمریکا، والدین بعضی از این کودکان در شرایطی نیستند که فرزندانشان را بپذیرند.
اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا که یک سازمان فعال در زمینه حقوق بشر است، اعلام کرده برای یافتن والدینی که از آمریکا اخراج شده اند و بازگرداندن فرزندانشان تلاش خواهد کرد.
اما به گفته جان ساندوگ که از فرماندهان سابق پلیس مهاجرت و امور گمرک آمریکاست، این نگرانی وجود دارد که بسیاری از کودکان جدا شده هیچگاه به نزد خانواده هایشان که از آمریکا اخراج شده اند، برنگردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy