Friday, Jul 27, 2018

صفحه نخست » رادیو اسرائیل: قاسم سلیمانی، در تهدیدات خود، به جنون قدرت مبتلا شده

ris_072718.jpgمنشه امیر - رادیو پیام اسرائیل

سپاه پاسداران یک بار دیگر تلاش حسن روحانی را برای کاهش تنش در رویارویی با ایالات متحده به چالش کشید و قاسم سلیمانی با سخنان به شدت تحریک آمیز خود نشان داد که صاحبخانه واقعی در حکومت اسلامی ایران چه افرادی یا نهادهایی می باشند.

حسن روحانی در سخنان دیروز خود، ضمن آن که اتهامات و اظهارات سران ایالات متحده علیه حکومت ایران را "بی پایه و اساس" خوانده بود، تاکید کرد که این گونه سخنان، ارزش پاسخگویی ندارد.

احتمال می رود که امید روحانی با بیان این سخنان آن بود که جدل لفظی بین طرفین پایان گیرد - گرچه آگاهان سیاسی درایالات متحده می گویند که این امید بیهوده است، زیرا انتظار می رود که در روزهای آینده نیز سخنان سران ایالات متحده علیه حکومت ایران ادامه یابد.

دولت آمریکا تصمیم قطعی دارد رژیم ایران را به شیوه های مختلف به زانو در آورد و آن را دوباره به پای میز مذاکره بکشاند تا توافق تازه ای امضا شود که همه برنامه های اتمی رژیم را برچیند و خطر تولید بمب هسته ای توسط حکومت ایران را برای همیشه منتفی سازد.

ولی سخنان امروز (پنجشنبه) قاسم سلیمانی جای تردیدی باقی نگذاشت که سپاه پاسداران نخواهد گذاشت که مذاکرات از سر گرفته شود و ترجیح می دهد که با ایالات متحده یک برخورد شدید نظامی داشته باشد تا امکان مذاکره بکلی منتفی شود.

قاسم سلیمانی در سخنان خود از جمله با لحن جنگ طلبانه ای چنین گفت: «شما تا به امروز چه غلطی کرده اید که برای ما خط و نشان می کشید؟». او با لحن بی ادبانه ای خطاب به پرزیدنت ترامپ افزوده گفت: «من حریف تو هستم، تمام نیروی قدس حریف توست!».

قاسم سلیمانی در مطرح کردن این پرسش که "آمریکا چه غلطی کرده که امروز بتواند آن را بکند" یک بار دیگر ثابت کرد که یا حافظه ندارد و یا آن که از رویدادهای جهان ناآگاه است. زیرا ایالات متحده بود که با حمله به رژیم صدام حسین در عراق، او را در ظرف چند روز سرنگون کرد.

خمینی سال ها در رویای براندازی صدام بود و بالاخره جام زهر را سرکشید، و در واقع، این ایالات متحده بود که صدام را برانداخت و عملا امکان داد که شیعیان، به عنوان یک اکثریت سرکوب شده در عراق، قدرت را به دست گیرند و آرزوی خمینی توسط آمریکا عملی شود.

سخنان قاسم سلیمانی در مورد امکان بستن دریای سرخ نیز از یک سو نشان داد که مسوولیت اصلی خونریزی در یمن متوجه حکومت ایران است که به حوثی ها پول و اسلحه می رساند تا توسط آن ها بر دریای سرخ تسلط یابد و به ماجراجوی بپردازد.

ظاهرا اگر حوثی ها در یمن به پیروزی نظامی برسند، خواهند توانست باب المندب را ببندند، ولی تردیدی نیست که ارتش قدرتمند آمریکا در کوتاه مدتی حوثی ها را تار و مار خواهد کرد و کشتیرانی در دریای سرخ آرامش خود را باز خواهد یافت.

قاسم سلیمانی فراموش کرد که فقط کشتی های آمریکایی نیست که از دریای سرخ می گذرد، بلکه همه رفت و آمد کشتی ها از آسیا به اروپا و بازگشت، از این آبراه انجام می گیرد که کانال سوئز در انتهای آن قرار دارد.

مفهوم این سخنان آن است که بستن دریای سرخ موجب رویارویی همه کشورهای جهان با رژیم ایران خواهد شد.

نکته جالب آن که قاسم سلیمانی درباره امکان بستن تنگه هرمز سخنی نگفت، و این در حالی که اهمیت اصلی این تنگه برای جهان، عبور نفتکش ها می باشد که مشتریان عمده آن، کشورهای هم پیمان ایالات متحده می باشند.

قاسم سلیمانی در حالی پرزیدنت ترامپ را به جنگ دعوت می کند که سپاه قدس هیچ موفقیت چشمگیری در جنگ های طولانی در عراق و سوریه و یمن نداشته است. این جنگ ها هنوز ادامه دارد و عاقبت آن معلوم نیست.

به گفته آگاهان، پیروزی های اخیر بشار اسد در جنگ داخلی سوریه، در درجه نخست مدیون حضور ارتش روسیه در آن کشور است و نقش نظامی رژیم ایران بسیار کم رنگتر بوده است.سپاهی قاسم سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به پرزیدنت ترامپ گفت: «در شان رئیس جمهوری ما نیست که جواب تو را بدهد، من به عنوان یک سرباز جواب تو را می دهم».

قاسم سلیمانی، که پیروزی های خیالی، او را دچار رویا کرده است، در بخشی از سخنان خود خطاب به پرزیدنت ترامپ گفت: «ایران نمی خواهد، نیروهای مسلح نمی خواهد، من طرف تو هستم. شما در آن جا که فکر نمی کنید، ما در کنار شما هستیم. در هر کجا که تصور نمی کنید، ما در کنار شما هستیم. ما ملت شهادت هستیم. ما ملت امام حسین هستیم.»

سلیمانی دوباره خطاب به پرزیدنت ترامپ گفت: «بیا! ما منتظریم. مرد میدان ما هستیم برای شما! ».

قاسم سلیمانی که به جنون قدرت مبتلا شده است ادعا کرد که اگر جنگی بین ایران و ایالات متحده رخ دهد، رژیم ایران قادر است قدرت نظامی آمریکائیان را به کلی نابود کند. فرمانده سپاه قدس، در این رابطه ادعا کرده گفت: «چنین جنگی، یعنی نابودی قدرت شما (آمریکا). این جنگ را شما شروع میکنید، ولی پایان آن را ما ترسیم می کنیم!».

منابع خبری رادیو پیام اسرائیل در ایالات متحده می گویند که قرار است به زودی در کاخ سفید رشته مشورت های جدیدی در مورد ایران انجام گیرد که هدف از آن بررسی و ارزیابی نتایج کارهای انجام شده، و سپس ترسیم راه آینده می باشد. آشنایان امور ارزیابی می کنند که این سخنان به شدت تهدید آمیز قاسم سلیمانی، در ماهیت برنامه های آینده ایالات متحده، کاملا در نظر گرفته خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy